ACTUALITAT

Pollença disposarà de noves embarcacions de vigilància costera

Pollença disposarà de noves embarcacions de vigilància costera com els ports d’Andratx, Sóller, Cala Rajada, Cala Bona, Porto Cristo, Portocolom, Cala Figuera i Colònia de Sant Jordi. Tot plegat, format part d’un projecte del Govern de les illes Balears per a vigilàcia costera i servei interior als ports de gestió directe. Amb aquest objectiu el Govern invertirà 2,2 milions d’euros per a l’adquisició de 22 embarcacions que seran operatives abans de començar l’estiu.

Nou d’aquestes 22 embarcacions serviran per a dur a terme serveis directes per part del personal de PortsIB dins les instal·lacions portuàries gestionades pel Govern a Mallorca, mentre que la resta es destinaran exclusivament a la vigilància costera i d’inspecció d’embarcacions als ports com el de Pollença, així com d’Andratx, Sóller, Cala Rajada, Porto Crist o i Colònia de Sant Jordi.

L’adquisició d’aquestes embarcacions es finançarà parcialment amb els fons de l’Impost de Turisme Sostenible (ITS) després de ser inclòs en el llistat d’inversions finançades amb l’ecotaxa.

Aquestes embarcacions tenen una eslora de 8 metres i una mànega de 3. Es podran moure dins un radi no superior a les cinc milles de la costa des de març fins a octubre. Tendran capacitat per navegar en condicions adverses amb ones d’entre 2’5 i 4 metres.

Les embarcacions disposaran de dos mortors fora borda amb una potència suficient que permeti mantenir una velocitat de creuer de 25 nusos en mar plana i quatre persones a bord. A més a més, estaran equipades amb llums rotatiu sde colo rblau damunt una vela rígida, càmera d’alta definició, sistema d’enregistrament de fins a vuit hores i sistema de posicionament GPS. Les embarcacions destinades a serveis directes dins de les zones portuàries tendran un cost de 42.000 euros cada una, mentre que les que serviran per a la realització de les tasques d’inspecció i vigilància suposaran una inversió de 120.000 euros.

Publicacions relacionades

Deixa un comentari

Back to top button
Enable Notifications OK No thanks