L’Ajuntament Vella retira la proposta de canvi en la sortida del Simulacre després del rebombori generat

Els membres de l’Ajuntament Vella d’enguany, Pep Font Company, Rafel Covas Femenia, Biel Cifre Gómez i Guillem Bissanyes Amer, han emès un comunicat on anuncien la retirada de la proposta de modificar la sortida de l’Ajuntament Vella durant el Simulacre dels Moros i Cristians. La proposta plantejava traslladar uns metres la sortida, que fins ara s’haviat fet des del carrer de l’Àguila, per fer-la des del carrer Sant Jordi. Segons explicaren els representants, aquest canvi tenia com a objectiu donar més visibilitat als càrrecs, millorar la coordinació amb el batalló femení i reforçar un dels moments més simbòlics del combat. Tot i que la proposta va ser explicada en una reunió oberta i va comptar amb el consens dels càrrecs i de les dones del batalló femení, els membres de l’Ajuntament Vella han decidit fer una passa enrere després del renou polític i social que s’ha generat els darrers dies.
COMUNICAT DE L’AJUNTAMENT VELLA 2025
Mai no haguéssim pensat aquell dia que ens reunírem per parlar-ne, que la nostra proposta de canviar la sortida de l’Ajuntament Vella dugués tanta coa… Vàrem pensar que era una millora per a la festa, per donar més visibilitat a la bandera de Pollença i als càrrecs, per enriquir el recorregut amb una sortida més vistosa des de la placeta de St. Jordi.
No sabíem cert si contaríem amb el vistiplau de tothom, però ho havíem d’intentar. Érem conscients que els canvis no sempre agraden a la primera, però havíem de fer les passes necessàries perquè es pogués tenir en compte. Un cop consensuada amb tots els càrrecs involucrats i les dones del batalló femení, es va comunicar a l’Ajuntament, a través del delegat de Festes, qui ens va indicar que aquesta decisió s’havia de prendre a la Comissió de Festes.
Dijous passat (dia 17) es va dur a terme una reunió oberta a tothom, a la qual assistiren nombroses persones, i on es varen escoltar totes les intervencions que es varen voler fer. En acabar, el batle va demanar si qualcú no hi estava d’acord, i en cap moment ningú no va dir res i es va donar per aprovada la proposta. Qui va estar present ho sap i no pot dir el contrari. La nostra sorpresa va venir a l’endemà, quan una coalició política va aprofitar l’avinentesa per atacar la proposta sense haver-hi estat present i va donar una versió dels fets que s’allunyava bastant de la realitat. Sí, després van rectificar, cosa que agraïm, però el mal ja estava fet.
No podem permetre que la festa de la Patrona es vegi afectada per aquests fets. La nostra intenció en tot moment ha estat una proposta de millora i no esperàvem tot el que ha passat després.
Feim una passa enrere, retiram la nostra proposta i sortirem des del carrer de l’Àguila, com s’ha fet els darrers anys. Hem decidit que això no ens compensa. La nostra estima per la Patrona i per Pollença és més gran, però no volem deixar que els atacs personals que hem rebut desvirtüin la festa com ho han fet.
Per acabar, lamentam tot el renou que s’ha produït, en cap moment va ser la nostra intenció. També volem aprofitar per donar les gràcies a tots els càrrecs del simulacre, a les dones del batalló femení i al gran nombre de persones que es volgueren involucrar perquè la nostra proposta fos un èxit.
Visca Pollença i visca la Patrona!



