Bon dia, Pollença

Avui és dissabte, 23 d’agost, dia de Santa Rosa de Lima.
Segons l’AEMET, hi haurà predomini de cel poc ennuvolat amb núvols d’evolució diürna, i algun ruixat ocasional que al capvespre a la meitat est de l’illa que podria ser localment fort i anar acompanyat de tempesta. Temperatures amb pocs canvis. Vent fluix variable tendint al capvespre a sud i sud-est, amb brises costaneres.
El 23 d’agost és el Dia Internacional per al record del comerç d’esclaus i l’abolició. La raó d’haver triat aquest dia en particular es deu a la revolta d’esclaus que va tenir lloc a Santo Domingo, avui dia conegut com a Haití, l’any 1791, on no només van aconseguir la independència d’aquesta part de l’illa, sinó que a més van ser el gènesi per a l’abolició del comerç transatlàntic d’esclaus.
L’apunt científic
Un 23 d’agost de 1982, neix la cosmòloga teòrica i física de partícules Chanda Prescod-Weinstein. Investiga, entre d’altres, a l’axió com a constituent de la matèria fosca o a la infl ació còsmica.
Troba la paraula del dia!
Endevina la paraula de 5 lletres. Les lletres correctes es mostraran en verd, les lletres que estan en la paraula però en la posició incorrecta es mostraran en groc, i les que no hi són es mostraran en gris.
La paraula d’ahir era: UNGIR







Envia’ns la teva primera foto del dia i la compartirem amb els lectors de PUNT iNFORMATIU. Pots fer-ho, a través del WhatsApp 652 04 07 91.



