Bon dia, Pollença

Avui és divendres, 14 de març, dia de santa Matilde, reina.
Segons l’AEMET, hi haurà intervals ennuvolats amb pluges i ruixats, ocasionalment forts i acompanyats de tempesta, més intensos durant la primera meitat del dia. Temperatures amb pocs canvis o descens. Vent del sud-oest moderat amb intervals de fort girant a component nord.
ffEl 14 de març se celebra el Dia Internacional de les Matemàtiques, proclamat per la 40a Conferència General de la UNESCO a la seva resolució 30 (40C/Resolució 30). Amb el lema “Matemàtiques, Art i Creativitat”, aquest 2025 l’objectiu es demostrar que les matemàtiques, l’art i la creativitat estan profundament connectats, encara que a primera vista semblin disciplines diferents.
Les matemàtiques proporcionen patrons, proporcions i estructures que han guiat artistes al llarg de la història, des de la secció àuria al Renaixement fins als fractals a l’art digital.
La creativitat, per la seva banda, actua com el pont que transforma els números i les equacions en formes visuals, ritmes i composicions sorprenents. Així, la lògica matemàtica i l’expressió artística s’entrellacen per donar lloc a obres que combinen precisió i bellesa, demostrant que la ciència i l’art són dues cares de la mateixa moneda.
L’apunt científic
Un 14 de març de 1928, neix el naturalista Félix Rodríguez de la Fuente, conegut per l’exitosa sèrie L’Home i la Terra. La seva passió i carisma van influir en l’adopció de polítiques de protecció de la naturalesa.
Troba la paraula del dia!
Endevina la paraula de 5 lletres. Les lletres correctes es mostraran en verd, les lletres que estan en la paraula però en la posició incorrecta es mostraran en groc, i les que no hi són es mostraran en gris.
La paraula d’ahir era: causa









Envia’ns la teva primera foto del dia i la compartirem amb els lectors de PUNT iNFORMATIU. Pots fer-ho, a través del WhatsApp 652 04 07 91.