Bon dia, Pollença

Avui és dilluns, 22 de setembre, dia de sant Maurici.
Segons l’AEMET, a la meitat est de l’illa, hi haurà intervals ennuvolats amb probabilitat d’algun ruixat ocasional que podria anar acompanyat de tempesta; a la resta, predomini de poc ennuvolat sense descartar alguna precipitació aïllada. Temperatures en descens, localment notable, aconseguint-se les mínimes al final del dia. Vent fluix a moderat del nord i nord-est.
El 22 de setembre se celebra el Dia Mundial Sense Cotxe, una efemèride que pretén promoure una consciència ecològica en els ciutadans del món, contribuint a la cura de la salut de les persones i del medi ambient.
L’ús del cotxe ens facilita la vida en poder traslladar-nos amb comoditat d’un lloc a l’altre, però l’increment de la quantitat de vehicles circulant a les grans ciutats augmenta significativament la petjada de carboni, ocasionant danys irreparables a la capa d’ozó.
Al Dia Mundial Sense Cotxe s’anima les persones a deixar el vehicle aparcat i fer servir vies de transport alternatives, només per un dia, per generar consciència mediambiental. I qui sap, potser algú reconeix que anar caminant, amb bici o amb transport públic li genera molts més beneficis que inconvenients.
L’apunt científic
Un 22 de setembre de 1940, neix la científica Teresa Mendizábal. Va estudiar l’erosió del sòl, la degradació de les terres i la desertificació. Va actuar com a experta en la lluita contra la desertització per a les Nacions Unides.
Troba la paraula del dia!
Endevina la paraula de 5 lletres. Les lletres correctes es mostraran en verd, les lletres que estan en la paraula però en la posició incorrecta es mostraran en groc, i les que no hi són es mostraran en gris.
La paraula d’ahir era: físic








Envia’ns la teva primera foto del dia i la compartirem amb els lectors de PUNT iNFORMATIU. Pots fer-ho, a través del WhatsApp 652 04 07 91.



