ACTUALITAT

Pollença acollirà el I Monogràfic d’oficis amb fibres vegetals

Pollença acollirà el I Monogràfic d’oficis amb fibres vegetals que reunirà persones que fan llatram que corden cadires, fan paners, cistelles… i un sens fi d’objectes amb garballons, bova, canya… Això serà el proper 5 d’abril, entre les 10 i les 14 hores, al Claustre de Sant Domingo.

A més de demostracions de com treballen les fibres vegetals aquests artesans, professionals i aficionats, també es mostraran els materials i les eines que s’empren, així com exposició de peces tradicionals, imatges de com es recol·lecten les fibres i, com no podia ser d’altra manera, venda directa dels mateixos artesans.

Més enllà de tot plegat, també hi haurà un espai per a la reflexió a través d’un taula rodona sobre present i futur d’aquests oficis tan mallorquins, oficis que representen tot un llegat i patrimoni cultural.

Aquest primer Monogràfic d’oficis amb fibres vegetals és el gran esdeveniment de l’associació Artesans de les Fibres Vegetals (Asfiveg) qui ha organitzat aquest Monogràfic amb el suport de divereses entitats entre les quals l’ajuntament de Pollença i Prodis.

L’Asfiveg és un grup de persones apassionades per l’artesania i els oficis que treballen amb fibres vegetals. Entre aquestes persones, ja s’ha dit, hi ha professionals i aficionats. Tots, però, tenen ganes d’aprendre cada dia i divulgar aquests coneixements, perquè no es perdin.

Publicacions relacionades

Deixa un comentari

Back to top button
Enable Notifications OK No thanks