Bon dia, Pollença

Avui és dijous, 3 de juliol, dia de sant Lleó II.
Segons l’AEMET, hi haurà cel poc ennuvolat o clar, i al capvespre algun núvol d’evolució al sud de Mallorca amb baixa probabilitat d’algun ruixat aïllat. Temperatures nocturnes amb pocs canvis i diürnes, en descens al nord i amb pocs canvis al sud. Vent en general fluix del nord-est amb brises costaneres.
La Síndrome de Rubinstein-Taibi és una de les patologies poc freqüents que afecta 1 de cada 150.000 naixements. És per això que el 3 de juliol se celebra el Dia Internacional de la Síndrome de Rubinstein-Taibi, per sensibilitzar i conscienciar la població mundial sobre les seves causes, el diagnòstic i el tractament.
Aquesta malaltia va ser identificada l’any 1963 pel pediatre Jack Rubinstein i el radiòleg Hooshang Taybi, donant origen a la denominació d’aquesta efemèride.
L’escollència de dia 3 de juliol per commemorar aquest Dia Internacional és degut a la data de mort del Dr. Rubinstein.
L’apunt científic
Un 3 de juliol de 1887, neix la física Hendrika Johanna van Leeuwen. És coneguda per les seves contribucions primerenques a la teoria del magnetisme.
Troba la paraula del dia!
Endevina la paraula de 5 lletres. Les lletres correctes es mostraran en verd, les lletres que estan en la paraula però en la posició incorrecta es mostraran en groc, i les que no hi són es mostraran en gris.
La paraula d’ahir era: vàlid








Envia’ns la teva primera foto del dia i la compartirem amb els lectors de PUNT iNFORMATIU. Pots fer-ho, a través del WhatsApp 652 04 07 91.



