ACTUALITAT

La Fira del Vi de Pollença celebrarà la seva XXIII edició els dies 25 i 26 d’abril amb 37 cellers participants

L’Ajuntament de Pollença i l’Associació Vi Primitiu han presentat la XXIII edició de la Fira del Vi de Pollença, que tindrà lloc els dies 25 i 26 d’abril al claustre de Sant Domingo, l’espai habitual d’aquest esdeveniment que any rere any converteix el municipi en punt de trobada per als amants del vi.

La presentació s’ha duit a terme al celler La Parra del Port de Pollença, on s’han donat a conèixer els principals detalls de l’edició d’enguany: la imatge gràfica del cartell, els cellers participants i el conjunt d’activitats que es duran a terme tant durant el cap de setmana de la fira com en els dies previs.

250 vins per tastar en un cap de setmana

La inauguració oficial de la fira serà dissabte 25 d’abril a les 10.00 hores. Aquell dia l’horari serà ininterromput de 10.00 a 20.30 hores, mentre que diumenge 26 d’abril es podrà visitar de 10.00 a 14.00 hores. La taquilla tancarà sempre una hora abans. El preu de l’entrada serà de 15 euros i inclourà un val de descompte de 5 euros per a la compra de vi a la mateixa fira.

En aquesta edició hi participaran 37 cellers de Mallorca, quatre dels quals ho faran per primera vegada. Tots formen part de la Denominació d’Origen Pla i Llevant, la DO Binissalem o la Indicació Geogràfica Protegida Vi de la Terra Mallorca.

A més, la fira també comptarà amb la presència de 29 cellers de la DO Montsant, procedents de Falset (Priorat), amb qui col·labora l’Associació Vi Primitiu. En conjunt, els visitants podran tastar prop de 250 vins diferents durant el cap de setmana.

Segons l’organització, un dels grans atractius de la fira és la possibilitat que els visitants conversin directament amb els productors, coneguin de prop el procés d’elaboració del vi i descobreixin noves propostes. Al mateix temps, els cellers tenen l’oportunitat de presentar noves collites, conèixer les preferències del públic i compartir la seva experiència amb els assistents.

Una imatge gràfica que simbolitza el batec del vi

Enguany el cartell de la Fira ha estat dissenyat per l’equip Micer

L’edició d’enguany es presenta amb el lema “Pollença batega amb el Vi”. El cartell ha estat creat per l’equip Micer i mostra una composició simbòlica elaborada a partir de la rapa del raïm, el residu que queda després d’extreure’n el fruit.

Aquesta forma orgànica, que evoca la imatge d’un cor, deixa caure el vi cap a una copa, una metàfora visual que vol representar el vi com l’impuls vital que fa bategar Pollença durant els dies de la fira.

Activitats paral·leles abans i durant la fira

La Fira del Vi també inclourà diverses activitats paral·leles en els dies previs i durant el mateix cap de setmana.

El dimecres 22 d’abril, a les 19.30 hores, el saló del Reial Club Nàutic del Port de Pollença acollirà la conferència “La recuperació de la Malvasia”, a càrrec d’Hipólito Medrano, professor de la Universitat de les Illes Balears i propietari del celler Nacra.

Posteriorment, el divendres 24 d’abril a les 20.00 hores, l’envelat situat a l’exterior del claustre de Sant Domingo serà l’escenari de l’acte de benvinguda als representants de Falset, amb un recital de vi glossat a càrrec de Tomeu “Fus” i un concert del Primitiu Jazz Quartet.

Durant els dos dies de la fira també es duran a terme tasts comentats a l’espai de tast habilitat a l’exterior del claustre. Per participar-hi caldrà inscripció prèvia a través del web de l’Associació Vi Primitiu o mitjançant el codi QR del cartell. Entre els cellers participants en aquests tastos hi haurà, entre d’altres, Binigrau, Ses Rotes, Can Xanet, Dunord Vitícola, Sebastià Pastor, Son LJ’s, Can Axartell, Tianna Negre, Galmés i Ferrer i Nacra.

Amb més de dues dècades de trajectòria, la Fira del Vi s’ha consolidat com una de les cites enogastronòmiques més destacades del calendari pollencí, un espai de trobada entre productors i públic que permet descobrir la riquesa i la diversitat del sector vitivinícola.

Publicacions relacionades

Deixa un comentari

Back to top button
Enable Notifications OK No thanks