POLÍTICA I SOCIETAT

MarSenses paga un plus de 100 euros al personal exposat a la calor durant l’agost

El grup hoteler MarSenses ha abonat una gratificació extraordinària de 100 euros en la nòmina d’agost als treballadors que desenvolupen la seva activitat en espais exteriors, especialment a les terrasses, per compensar les condicions de calor durant el mes més càlid de l’any.

La mesura, segons explica la companyia, es va posar en marxa després de les observacions i queixes recollides a través de les enquestes internes de clima laboral. L’empresa assegura que prèviament ja havia adoptat altres mesures per reduir l’impacte de les altes temperatures, com ara l’adaptació dels uniformes amb teixits més lleugers.

Incidència directa al Port de Pollença

La iniciativa també té una incidència directa al municipi de Pollença, on MarSenses compta amb el MarSenses Puerto Pollensa Hotel & Spa, al Port de Pollença.

El personal que desenvolupa tasques a l’aire lliure en aquest establiment forma part dels col·lectius als quals s’adreça la gratificació extraordinària, d’acord amb els criteris establerts per la companyia.

La mesura arriba en un context en què les altes temperatures han incrementat les exigències físiques dels treballadors que desenvolupen bona part de la seva jornada a l’exterior. En el cas del personal de terrassa, les jornades al sol durant els mesos d’estiu constitueixen una de les situacions que han motivat aquesta compensació.

No ha transcendit públicament el nombre concret de treballadors del centre del Port de Pollença que han percebut el complement ni l’import total destinat per l’empresa a aquesta mesura.

Una política laboral que inclou altres mesures

El plus extraordinari per la calor s’afegeix a altres mesures laborals que MarSenses ha anat incorporant. Entre aquestes hi ha una jornada de 37,5 hores setmanals i, per als treballadors de pisos i cuina majors de 58 anys, una reducció fins a 32 hores setmanals mantenint el 100% del salari, segons ha explicat la companyia.

El grup també disposa d’un sistema d’incentius de 100 euros mensuals vinculats als objectius de cada departament, així com de sessions de massatge per als treballadors, dins de les seves mesures de benestar laboral.

A aquestes iniciatives s’hi suma la campanya «Fet de Persones», amb la qual MarSenses dona protagonisme als seus treballadors a través de diferents accions de comunicació als establiments i continguts en format podcast.

Amb el pagament extraordinari de 100 euros, la companyia incorpora enguany una compensació específica per als treballadors que desenvolupen la seva activitat en espais exteriors durant el període de més calor.

Publicacions relacionades

Back to top button
Enable Notifications OK No thanks