Una convocatòria anònima per a una «batalla d’aura» genera expectació entre els joves de Pollença

Un compte d’Instagram creat recentment ha difós un cartell que convoca els joves del municipi a una «batalla d’aura» aquest dimecres, 2 de setembre, a les 18.00 hores a la plaça de ca les Munnares. La trobada, que ha circulat amb rapidesa a través de les xarxes socials i grups de missatgeria, s’ha generat de manera anònima i sense cap mena de gestió oficial. A hores d’ara, el compte d’Instagram (@aurabatallaspollen) compta amb 68 seguidors i la publicació del cartell ja acumula més de 280 m’agrada.
El fenomen de «farmear aura» o les «batalles d’aura» s’ha convertit en una tendència molt viral a plataformes com TikTok i Instagram. El concepte d’«aura», procedent del món dels videojocs i de la cultura d’internet, fa referència al carisma, el respecte o la presència que projecta una persona. En aquestes trobades, els participants acostumen a concentrar-se per fer reptes, gestos o actituds iròniques amb l’objectiu de guanyar o perdre punts d’aquesta popularitat fictícia davant les càmeres dels telèfons mòbils.
A hores d’ara es desconeix la identitat de qui ha convocat la trobada a Pollença. No es descarta que es tracti d’una sola persona que hagi creat el cartell mitjançant eines d’intel·ligència artificial per mesurar el seu impacte a la xarxa. Malgrat la incertesa sobre què passarà o si algú agafarà la iniciativa durant l’horabaixa, la difusió entre el públic jove de la localitat ha estat notable. A causa d’aquesta viralitat, es podria produir des d’una aglomeració espontània de gent fins a una jornada on no acabi passant res.
Sense autorització municipal
Des de l’Ajuntament de Pollença s’ha confirmat que la trobada no compta amb cap mena de permís. La regidora de Joventut i Policia Local, Maria José Jiménez Escribano, ha afirmat que no s’ha registrat cap sol·licitud d’autorització per celebrar aquest acte a la via pública i que des de la institució es desconeix qui hi ha al darrere de l’organització.



