BON DIA
Bon dia Pollença: El temps, Mare de Déu dels Desemparats i l’actualitat d’avui 9 de maig

📅 Avui és dissabte, 9 de maig
Bon dia, Pollença! Avui l’Església commemora la festivitat de la Mare de Déu dels Desemparats.
🌤️ El temps a Pollença avui
D’acord amb les dades de l’AEMET, així es presenta la jornada al nostre municipi:
- Cel: Molt ennuvolat o cobert, amb ruixats acompanyats de fang fins al capvespre. Brumes i pols en suspensió.
- Temperatures: Sense canvis o en lleuger ascens. Vent fluix a moderat de component est girant nord i oest.
- Vent: De fluix a moderat de component est girant nord i oest.
🎗️ Avui celebram: Dia d’Europa
Avui, 9 de maig, es posa el focus en el Dia d’Europa.
- L’objectiu: Recordar el que en el seu moment es va anomenar la Declaració Schuman i allò que més tard sembraria la llavor de la primera Unió Europea.
- Dada clau: La Declaració Schuman és el nom que rep el discurs donat pel francès Robert Schuman el 9 de maig de 1950 qui va proposar la creació d’una Europa unida per tal d’aconseguir la pau mundial.
🔬 L’apunt científic: Albert Kapikian
Un dia com avui de 1930, neix el viròleg Albert Kapikian. Va identificar el virus de Norwalk (un tipus de norovirus) i va desenvolupar la primera vacuna contra el rotavirus. Ambdós virus causen gastroenteritis.
🎮 Troba la paraula del dia!
Posa a prova el teu enginy! Endevina la paraula de 5 lletres:
- 🟩 Verd: Lletra correcta en la posició correcta.
- 🟨 Groc: La lletra hi és, però en una posició incorrecta.
- ⬜ Gris: La lletra no forma part de la paraula.
La paraula d’ahir era: VOGAR
📸 La teva foto del dia
Volem que PUNT iNFORMATIU sigui el vostre aparador. Compartiu la vostra mirada de Pollença amb nosaltres!
- 📲 Envia-la per WhatsApp: 652 04 07 91 (clica per enviar).








