BON DIA

Bon dia, Pollença

Avui és dilluns, 9 de febrer, dia de santa Apol·lònia.

Segons l’AEMET, hi haurà intervals ennuvolats amb baixa probabilitat d’alguna precipitació feble i ocasional. Temperatures nocturnes en descens i diürnes amb pocs canvis. Vent de fluix a moderat de component oest.

El 9 de febrer se celebra el Dia Mundial de la Pizza, un dels menjars més consumits a tot el món i que a tots agrada, a causa de la diversitat d’ingredients amb què pot ser servida.

L’any 2017 la pizza va ser declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO, a causa del seu rol a la vida social i la transmissió d’aquest art culinari entre generacions.

Va ser aprovat pel Comitè Intergovernamental per a la Salvaguarda del Patrimoni de l’Organització de Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura, en reunió efectuada a l’illa de Jeju (Corea del Sud), recolzat per una petició mundial de més de dos milions de signatures.

L’apunt científic

Un 9 de febrer de 1900, neix l’arqueòloga Ann Axtell Morris. Va ser una col·laboradora important en la tasca de documentar i reconstruir el Temple dels Guerrers al jaciment arqueològic de Chichén Itzá a Yucatán.

Troba la paraula del dia!

Endevina la paraula de 5 lletres. Les lletres correctes es mostraran en verd, les lletres que estan en la paraula però en la posició incorrecta es mostraran en groc, i les que no hi són es mostraran en gris.

La paraula d’ahir era: junta

Foto: Andreu Salom.
Foto: Antònia.
Calma xixa. Foto: Pere Llobera.
Foto: Helena Bellini.
Hotel tancat. Foto: Nicole Mahy.
Foto: JMO
Foto: Joan Ramon Bosch Cerdà.
Foto: Joana Palomés.
Sa Ràpita. Foto: Tonina Reig.

Envia’ns la teva primera foto del dia i la compartirem amb els lectors de PUNT iNFORMATIU. Pots fer-ho, a través del WhatsApp 652 04 07 91.

Ahir parlàrem de:

Publicacions relacionades

Deixa un comentari

Back to top button
Enable Notifications OK No thanks