BON DIA

Bon dia, Pollença

Avui és dissabte, 6 de desembre, dia de sant Nicolau.

Segons l’AEMET, hi haurà cel ennuvolat amb algun ruixat ocasional, preferentment al nord de l’illa, tendint durant el capvespre a predominar el cel poc ennuvolat. Temperatures nocturnes en lleuger ascens i diürnes amb pocs canvis. Vent del nord-oest moderat, amb intervals de fort fins al capvespre i ràfegues de 60 a 70 km/h que als cims podrien arribar als 100 km/h..

El 6 de desembre se celebra a Espanya el Dia de la Constitució, un festiu nacional que ret un homenatge a la Carta Magna de tots els espanyols on es recullen els drets i els deures, les llibertats, l’organització de l’Estat i totes les garanties constitucionals.

La celebració del Dia de la Constitució té un rerefons polític i històric important, que commemora la consolidació de la democràcia del país, després de la dictadura franquista que va durar 40 anys.

L’apunt científic

Un 6 de desembre de 1917, el matemàtic autodidacta Srinivasa Ramanujan és triat membre de la Societat Matemàtica de Londres (el Regne Unit). Durant la seua curta vida, va fer contribucions extraordinàries a les matemàtiques.

Troba la paraula del dia!

Endevina la paraula de 5 lletres. Les lletres correctes es mostraran en verd, les lletres que estan en la paraula però en la posició incorrecta es mostraran en groc, i les que no hi són es mostraran en gris.

La paraula d’ahir era: orfeó

Foto: Joan Ramon Bosch Cerdà.
Foto: Joana Palomés.
Foto: Helena Bellini.
Foto: Chih-Hsin Kao.
Quina és de veres la Lluna? Foto: JMO
Ballarina de foc. Foto: Toni Campomar.
Des de Puig. Foto: Albert Ruiz.
Foto: Margarida Cerdà Suau.

Envia’ns la teva primera foto del dia i la compartirem amb els lectors de PUNT iNFORMATIU. Pots fer-ho, a través del WhatsApp 652 04 07 91.

Ahir parlàrem de:

Publicacions relacionades

Deixa un comentari

Mira també
Close
Back to top button