Nuuk, un poemari d’amor i violència de Lídia Gázquez

El Gall Editor presenta el poemari guanyador del Premi Pollença 2024: Nuuk de Lídia Gázquez.
Nuuk és una història d’amor i violència ancorada als paisatges freds i feréstecs de l’hemisferi nord, amb poemes en prosa i en vers, l’obra juga amb una hibridació de gèneres, amb un ritme intens però diàfan i una combinació equilibrada entre lirisme i narrativitat. Entre els seus versos, Nuuk és molt més que la capital de Groenlàndia, Nuuk és una ciutat real i imaginada on el paisatge esdevé territori poètic. Uki n’és la protagonista i la fascinació per la cultura inuit pren la paraula. Benvinguts a Nuuk, la ciutat dels poetes de l’Àrtic.
Lídia Gàzquez
Lídia Gàzquez (Sant Pere de Ribes, 1978) és llicenciada en Ciències de la Comunicació, escriptora, professora i periodista. Ha obtingut nombrosos premis per la seva tasca periodística i literària, com ara, la Ploma d’Or de l’Ajuntament de Sitges, el Premi Felipe Ramis de Narrativa en valencià o el XV Premi Elsa Garcia de Narrativa Curta de l’Ajuntament del Papiol. Condueix els pòdcasts literaris LiteraCura’t (premi LletrA 2024) i geMMinades, amb l’escriptora Raquel Casas.
Participa en recitals i festivals poètics i literaris, com els recents Tocades per la poesia a Eivissa, el Poesia a les Caves a Sant Sadurní d’Anoia o La Vila en Vers a Vilafranca del Penedès.
Ha publicat els següents llibres: L’animal perfecte (AdiA Edicions, 2023), Premi Vila de Santanyí; El vent farà dissabte (Fonoll, 2025). Premi Alella a Maria Oleart i Nuuk (El Gall Editor, 2025). Premi Pollença de Poesia.
Nuuk de Lídia Gázquez és el número 78 de la col·lecció Trucs i Baldufes que El Gall Editor dedica a la poesia. El poemari té 104 pàgines i està a la venda per 16’50 euros.
Un tast de Nuuk
Visc en un perpetu Nadal sense neu tot i les nevades i ventades que em sotgen. Una calidesa mediterrània invasora s’escampa per l’hemisferi boreal. Què en farem, dels paratges enfarinats a les nostres retines? Què en farem, de l’attrezzo extingit de la nostra infantesa? Si la febrerada no trona aquesta sequera, què en farem, de les cançons llançades al vent?



