Les diferents campanyes i les millores tècniques, protagonistes de la primera meitat de l’any d’EMSER

Durant el primer semestre d’aquest 2025, l’Empresa Municipal de Serveis de Pollença (EMSER 2002 SLU) ha continuat amb la seva activitat constant i han succeït una sèrie de notícies importants.
A nivell de divulgació, EMSER ha engegat una sèrie de campanyes informatives i participatives:
- Campanya “Ecodites”, un projecte que pretenia sensibilitzar sobre la importància del reciclatge dels envasos de vidre lligant-lo amb les dites tradicionals. Així, la campanya proposava fusionar dites o refranys populars amb conceptes relacionats amb el reciclatge de vidre. Hi varen participar quatre centres educatius municipals (CEIP Costa i Llobera, CC Monti-sion, CEIP Miquel Capllonch i CEIP Bocchoris). Aquest darrer va resultar el guanyador amb el lema “A la mar hi ha molta brutor, no tiris fems, fes el favor!”.
- Campanya “El repte Residu Zero”, per a un consum conscient i amb l’objectiu principal de reduir residus a casa. Es varen impartir un total de quatre xerrades, dues al Saló Cultural del Moll i dues a Can Llobera, on es varen repartir obsequis a les persones participants per facilitar el residu zero a casa.
- Campanya “Quan reciclam tots hi guanyam!”, amb l’objectiu de sensibilitzar sobre la importància del reciclatge d’envasos de vidre durant la Fira del Vi, on es varen aconseguir recollir 1.000 kg.
- Campanya “Ecobarris” (amb Ecovidrio), per incrementar el reciclatge de vidre al nostre municipi. Per això, durant algunes setmanes del mes de maig, un equip d’experts ambientals es varen acostar als diferents domicilis per entregar material informatiu i explicar tot el necessari per aconseguir la separació correcta del vidre.
- Campanya “La deixalleria, un servei útil” i “La deixalleria, un espai de reutilització”, per recordar tots els usos que pot tenir aquest espai municipal i també potenciar el seu espai de reutilització, on els objectes que s’hi dipositen poden tenir moltes més vides.
- Campanya d’estalvi d’aigua (amb AEOPAS), basada en diferents refranys populars relacionats amb l’aigua i amb les accions quotidianes que podem dur a terme en el dia a dia per a reduir-ne l’ús necessari.
- Campanya “Per les festes del Carme evitam residus!”, de sensibilització d’ús de tassons reutilitzables que ja tenim a casa per evitar residus innecessaris i aprofitar els tassons que ja es tenen d’altres ocasions.
A nivell de millores tècniques, s’han realitzat diferents accions:
- La reparació de les fuites d’aigua trobades amb l’innovador sistema de gas heli, onze al Moll i quatre a Pollença. Un cop reparades, es varen veure els primers resultats en forma de reducció de cabal d’aigua subministrat. A més, aquest nou sistema va encertar en el 100% dels punts marcats, demostrant la seva eficàcia.
- La millora de les infraestructures d’abastiment d’aigua potable, en aquest cas, amb la renovació d’un tram de la xarxa de distribució del carrer Cala Clara, a la Cala de Sant Vicenç.
- La reparació puntual del paviment asfàltic deteriorat a punts on s’havien duit a terme actuacions a les xarxes d’aigües.
- L’adequació i neteja de contenidors a diferents punts del municipi: zona del Rec, Cala de Sant Vicenç, Gotmar, Can Simonet, carrer Dones de Can Salas, El Vilar, IES Guillem Cifre de Colonya, carretera Vella de Campanet, CEIP Costa i Llobera, plaça del Pou dels Tiradors, carrer Puig de Maria, cantonada dels carrers Bot i Noguer, entre d’altres.
- La primera fase de renovació de la flota de vehicles de recollida de residus: s’han rebut dos camions nous de 7,5 tones que permeten una millora en la recollida selectiva del municipi.
A nivell administratiu, als diferents Consells d’Administració que han tengut lloc durant aquest primer semestre, també s’han aprovat temes importants:
- EMSER, l’Associació de Meteorologia Meteomallorca (ASOMET) i la Fundació Rotger Villalonga varen signar un conveni de col·laboració per poder obtenir les dades de l’estació meteorològica del cap de Formentor i comptar, així, amb la informació sobre la pluviometria i altres variables meteorològiques per relacionar-les amb els pous.
- L’acord de participació de l’Empresa Municipal a la tercera convocatòria de subvencions per desenvolupar accions de millora de l’eficiència del cicle urbà de l’aigua amb el projecte “Pollença Smart Water Management & Nature”.
- El procés extraordinari de selecció de personal temporal per a l’any 2025 a EMSER de peó de recollida RSU i d’oficial 1a conductor RSU.
- La contractació temporal d’un/a Tècnic/a de Medi Ambient, amb subvenció dels fons Next Generation, per executar el “Projecte per a la implantació de la recollida diferenciada de bioresidus en el terme municipal de Pollença”.
A més, el mes d’abril EMSER va ser distingit amb un dels reconeixements SICTED, en concret, el del compromís per a la millora contínua de la qualitat, amb menció especial al compliment de bones pràctiques en matèria d’Innovació, Responsabilitat Social Corporativa i Diversitat Funcional.
A nivell informatiu, EMSER ha continuat amb l’aposta de divulgació i comunicació de les seves tasques a través de diferents mitjans. Així, segueix la participació a Ràdio Pollença amb el programa “Pensa globalment, actua localment”, i també continua difonent les notícies a través de les seves xarxes socials i pàgina web renovada i modernitzada.
També han continuat les tasques habituals d’EMSER de neteja viària i de contenidors als nuclis municipals.