ACTUALITAT

Francesca Sastre presenta “Vent surant” a Can Llobera

El proper dijous, 3 de juliol, a les 20 hores, a Can Llobera, Francesca Sastre presenta el llibre Vent surant (Documenta Balear, 2024) i ho fa acompanyada de Pere Salas.

Vent surant és una novel·la ambientada a l’estiu del 36, quan arriba la guerra a l’illa de Cabrera. En Guillem passa les vacances amb la seva tia Bàrbara, quan un hidroavió republicà aterra d’emergència en un indret on, fins llavors, el cop d’estat ha passat mig desapercebut. No saben que hauran de viatjar en un submarí fins a Maó, ni la tragèdia que els espera en aquests dies convulsos de revolta. Tampoc saben que quan tornin a Inca, sis mesos després, els costarà reconèixer els canvis en un poble atemorit, on els feixistes eliminen tots els símbols republicans, imposen els seus i exerceixen la repressió. Na Bàrbara veu capgirat el seu món. Intenta salvar els germans que estan empresonats i contempla atònita els darrers dies del més jove, Antoni Mateu, que fa front a una sentència de mort. 

Vent surant és una novel·la sobre el bel·licisme que molts varen patir i alguns varen promoure en benefici propi. Amb un llenguatge àgil, la novel·la mostra la importància de preservar la memòria històrica i com aquesta impacta a través de les generacions.

Francesca Sastre Munar

És llicenciada en Ciències de la Infor­mació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Va estudiar Filologia Cata­lana i l’especialitat universitària d’Arts Escèniques a la UIB. Va exercir com a periodista a l’Ultima Hora, El Temps i RTVE a les Illes Balears. Els darrers vint-i-cinc anys ha estat docent ensenyant llengua catalana, literatura i arts escè­niques a secundària. Vent Surant és la seva primera novel·la. 

Vent Surant de Francesca Sastre Munar forma part de la col·lecció Magatzem can Toni de Documenta Balear. Té 208 pàgines i està a la venda per 17 euros.

Publicacions relacionades

Deixa un comentari

Back to top button