SONS DE NIT: CLARA PEYA PRESENTA PERIFERIA AL CLAUSTRE

202

El proper dissabte 3 de setembre, a les 21 hores, al Claustre de Sant Domingo de Pollença, la pianista i compositora Clara Peya presenta el seu nou àlbum “Periferia”. En aquest onzè LP l’univers de l’artista s’inspira als espais de pas, als marges, en allò que no han volgut que mirem. Les perifèries reals i emocionals que genera un sistema hostil que ens abraça a totes. Els perímetres que emmarquen i classifiquen allò normatiu i la necessitat de dinamitar-ho tot per habitar un nou espai sense límits.

A més de Clara Peya al piano i electrònica, l’escenari del Claustre acollirà Enric Verdaguer a la veu, Vic Moliner al baix elèctric i electrònica i Didak Fernandez a la bateria i l’electrònica.

Costa encaixar en una societat que veu la diferència com una amenaça i se centra a perpetuar els privilegis i les zones de confort de cadascuna. Clara ens proposa posar la mirada en aquests “no-lloc”, espais buits, buidats.

Un viatge a les fronteres, també, del so a través d’un estil pop amb electrònica minimalista i amb una gran aposta pel so de piano vertical amb sordina com una opció estètica que respon també a una opció política: donar espai a allò arraconat, menyspreat.

PUBLICITAT

Un nou repertori de cançons profundes i compromeses combinades amb passatges instrumentals de pianisme magnètic. El baix elèctric, la bateria i l’electrònica completen cada cançó de forma crua i preciosista, recreant aquests espais de trànsit on cada petit detall és tan intens com a imprescindible.

Inclassificable

Amb una impressionant trajectòria a l’esquena, musicalment Clara Peya és inclassificable. Inquieta, visceral i transcendent, fuig de tòpics i, sobretot, creu en el poder de l’art com a eina de transformació social.

La compositora i pianista està girant amb el seu últim disc Perifèria (2021), recentment va presentar Agua en el pulmón, escrita en col·laboració amb Rodrigo Cuevas i Božo Vrećo; acaba de publicar Irreversible, un enregistrament en rigorós directe al costat del compositor i dissenyador de so Carles Delgado en la qual utilitzen el piano com a origen de textures posteriorment modificades; ja ha anunciat la publicació del seu següent àlbum.

És cert: aquesta artista no és normal ni normativa. És un “no-espai” en si mateixa: no hi ha espai per a tal nivell de creativitat, tal ànsia d’expressió musical i personal tret que algú porti en una butxaca catorze continents i tres vies làcties per a prestar-li.

Clara Peya, considerada una de les pianistes més prolífiques i transgressores de l’Estat, és energia i sentiment en estat pur. Sempre amb el piano com a centre de gravetat per compondre i escriure cançons, beu del so d’artistes com Samora  Pinderhughes, RY X, Patrick Watson, Douglas Dare, Beady Belle, o referents consagrats com Portishead o Björk.

Amb 35 anys ja ha presentat onze discos sota el seu nom on ha col·laborat amb músics com Sílvia Pérez Cruz, Judit Neddermann, Toni Pagès, Vic Moliner, Alessio Arena, Ferran Savall, Aleix Tobias, Adrià Plana, Didak Fernández, Pau Figueres, Elena Gadel, Sandra Sangiao, Anna Ferrer i Magalí Sare, entre d’altres. La seva darrera col·laboració ha estat en el tema “Els Borbons són uns Lladres”, en el qual s’ha encarregat de compondre els arranjaments de la base instrumental amb el piano. A més, ha tocat amb diferents formacions per tot Espanya, Mèxic, França, Anglaterra i Rússia.

És cofundadora de la companyia de teatre, dansa i música en directe “Les Impuxibles” i ha compost diverses músiques per a espectacles de teatre i dansa.

Una personalitat artística contagiosa i torrencial, en directe es despulla, es transforma i capta l’atenció del públic de manera hipnòtica. Activista i lluitadora incansable va ser reconeguda amb el Premi Nacional de Cultura 2019 per la seva trajectòria musical i el compromís social.

PUBLICITAT