Per què no s’obre la nova parada de taxis del Port de Pollença?

746
Imatge global de tota la intervenció

A final de març començaren les obres de la nova aturada de taxis i remodelació de la zona verda del Port de Pollença de darrera el centre cultural Miquel Capllonch, al carrer Roger de Flor. En pocs mesos, abans de l’inici de la temporada alta turística, es va eliminar una part de zona ajardinada i es va construir al seu lloc un petit edifici circular. A més s’instal·laren unes grans pèrgoles tant a la banda del carrer Roger de Flor com del carrer Rubén Dario. Després d’això, el mes de juny es varen aturar les obres i es col·locaren barreres d’obra que impedien l’accés a tota l’àrea.

Diferents lectors del Punt Informatiu han demanat el motiu pel qual no s’han retirat les barreres d’obres i s’ha permès als taxis aparcar a davall les pèrgoles. A més, un altre lector va informar d’un incident amb un camió que va fer malbé el caire d’una de les pèrgoles.

Pèrgola que va quedar danyada a causa de l’incident amb un camió.

Per què no s’ha obert l’aturada?

Traslladades aquestes qüestions a la regidora delegada del Port de Pollença, Joana Aina Campomar, ha explicat que el motiu pel qual no se pot fer us de les pèrgoles és bàsicament que l’obra no està recepcionada. Per aquest motiu es posaren barreres d’obra però “la mateixa empresa constructora les ha llevades perquè sempre estaven enterra”. El motiu pel qual no s’ha recepcionat l’obra, afegeix Campomar, és que l’empresa s’ha trobat que s’havien de fer unes obres extres que no estaven al projecte inicial i ara s’ha de fer una modificació de l’expedient del contracte i ampliar la despesa mitjançant una modificació de crèdit. A més, durant la temporada alta no s’han continuat les obres per no molestar als veïnats. La part de l’obra que quedaria pendent es troba a devora els apartaments, allunyada de l’aturada de taxis, per aquest motiu “estem accelerant els tràmits per poder fer una recepció parcial de l’obra que permeti als taxistes començar a usar l’aturada en poques setmanes”, afirma la regidora delegada del Moll.

Des de fa pocs dies s’han retirat les barreres d’obra, però els taxis encara no s’hi han instal·lat.

Pel que fa a l’incident amb un camió, Campomar explica que “un camió hi va pegar a principi d’agost i ara estam pendents a veure si reposen aquesta pèrgola”.

PUBLICITAT

Així quedarà quan s’acabin les obres

El projecte total consisteix en una reducció de la zona de jardí per a un edifici destinat a un bany adaptat per a discapacitats i un magatzem, que ja està construït. També s’ha ampliat la vorera del carrer Rubén Darío des de la plaça fins a la zona de jardí i s’han instal·lat pèrgoles que cobreixen el nou edifici i les zones d’aparcament de taxis.

Plànol del projecte

Les pèrgoles prefabricades que s’ha instal·lat als carrer Roger de Flor i al carrer Rubén Darío tenen una superfície de 5×28 metre i de 5×20 metres respectivament, mentre que la pèrgola de fusta que s’ha instal·lat a sobre del nou edifici te una superfície aproximada de 10×10 metres.

Planta de l’edifici circular

L’empresa encarregada d’executar les obres és la constructora menorquina Construccions Olives i el pressupost inicial era de 155.537,17.euros. Construccions Olives ja ha fet diverses obres al municipi com la reforma del casal de Can Llobera i el nou edifici de la peixateria a la Plaça Major.

PUBLICITAT