La soprano internacional Alexandra Lowe canta per primera vegada a Mallorca

191

La soprano Alexandra Lowe, l’aposta internacional del 27è Festival de Música Clàssica d’Hivern cantarà aquest diumenge, 13 de novembre, a les 19 h, a l’Església de Monti-Sion de Pollença. Es tracta del seu primer concert a Mallorca i marca un episodi important de la seva vida. Lowe va marxar de Mallorca en acabar la seva etapa d’institut a Inca.

La soprano es troba ara mateix a Roma amb l’òpera Elektra, baix la direcció del prestigiós Antonio Pappano. “Increïblement segura i excel·lentment expressiva” escriu sobre ella el prestigiós The Times. Una soprano que causa una impressió indeleble en la crítica i en el públic i que tendrem el plaer d’acollir en un escenari perfecte per a l’ocasió com l’Església Monti-Sion de Pollença, acompanyada pel pianista Francesc Blanco.

Programa

·         W. A. Mozart: Alleluia del Exultate, jubilate

·         Hahn: Si mes vers avaient des ailes

PUBLICITAT

·         P. Viardot: Madrid

·         P. Viardot: Les filles de cadix

·         The Lark in the clear air – Traditional unaccompanied

·         P. Tosti: Ideale

·         P. Tosti: Aprile

·         G. R. Puccini – O mio babino caro

·         R. Strauss – Standchen

·         R. Strauss – Morgen

·         E. Granados: Gracia Mia

·         M. Ravel: Vocalise Habanera

·         R. Quilter: My life’s delight

·         R. Quilter: Fair house of Joy

·         L. Bernstein: Somewhere

·         I feel pretty

·         F. Moreno Torroba (Sarsuela): La petenera

Sobre Alexandra Lowe

En la seva segona i última temporada del prestigiós programa d’artista Jette Parker de Covent Garden- Royal Opera House, la soprano britànica d’origen espanyol Alexandra Lowe participarà en papers de Mozart, Handel i Britten entre altres projectes i treballarà sota els directors Hartmut Haenchen, Harry Bicket i Sir Antonio Pappano. Al Linbury Theatre, Alexandra canta la producció escènica de Pierrot Lunaire d’Anthony Almeida. Malgrat els reptes relacionats amb la pandèmia de la primera temporada d’Alexandra com a jove artista de Covent Garden, va poder fer un debut molt aclamat a l’escenari principal com “una Dafne exquisida i segura de si mateixa” (The Guardian) a Apollo e Dafne de Handel amb Christian Curnyn i participà en una sèrie d’esdeveniments en línia, com ara un recital conjunt amb Antonio Pappano al piano i la sèrie contemporània de 8 bits que presenta obres recentment encarregades.

Lowe va començar els seus estudis al Royal Northern College of Music abans d’incorporar-se al curs d’òpera a la Guildhall School of Music and Drama i posteriorment al National Opera Studio de Londres i des d’aleshores ha tingut un èxit significatiu en competicions, inclòs el segon premi a la Glyndebourne Opera Cup 2019 i el tercer premi a la 2020 Concorso Lirico Internazionale di Portofino, tots dos atorgats per un apreciat jurat internacional. Durant els seus estudis, va actuar en un repertori variat com Handel Theodora, Britten A Midsummer Night’s Dream, Offenbach La Vie Parisienne, Weill Street Scene, Hindemith The Long Christmas Dinner i Menotti The Consul juntament amb escenes com Poppea (L’incoronazione di Poppea). ), Ginevra (Ariodante), Contessa Almaviva (Le nozze di Figaro), Tatyana (Eugene Onegin), Rosalinde (Die Fledermaus), Comtessa (Capriccio), Leïla (Les pecheurs de perles), Manon de Massenet i Louise de Charpentier.

En altres llocs, Alexandra ha aparegut com a Fiordiligi (Così fan tutte) a l’Òpera Nevill Holt, Donna Elvira (Don Giovanni) a l’Òpera Clonter, Barena (Jenufa) a l’Òpera de Grange Park i els tres papers de núvia, esposa i mare a The Vanishing de Judith Weir. Bridegroom for British Youth Opera, rebent el reconeixement universal de la premsa nacional. Alexandra, que ja és una artista de concerts experimentada, ha acumulat un ampli repertori que inclou Brahms Ein deutsches Requiem, Mendelssohn Elijah, Rossini Petite messe solennelle, Strauss Vier letzte Lieder, Villa-Lobos Bachianas Brasileiras No.5, Dvorák Te Deum, Mozart Requiem, Handel. Messies i Vivaldi Gloria. Amb la City of Birmingham Symphony Orchestra, va interpretar Serenade to Music de Vaughan Williams i va oferir l’estrena britànica de Per la ricuperata salut di Ofelia composta per Mozart, Salieri i Cornetti, inclosa una actuació a In Tune de BBC Radio 3.

La temporada 2021/22 realitzà el debut d’Alexandra amb l’Orquestra Hallé a Messiah de Haendel sota la direcció de Sofi Jeannin. També a la temporada 2021/22 a la Royal Opera House amb els seus rols principals, alexandra també cobrirà els papers de Susanna (Le nozze di figaro), Theodora (Theodora) i Fiordiligi (Così fan tutte).

La crítica ha dit: “Va cantar amb abundant calor i generositat, mantintent una posada elegant a la ‘Cançó del salze’ de Rossini i imbuint el ‘Mi tradi’ de Mozart amb molt de gust i caràcter” (The telegraph, març 2020)

Alexandra, que ja és una artista experimentada, ha acumulat un ampli repertori que inclou Ein deutsches Requiem de Brahms, Elijah de Mendelssohn, Petite messe solennelle de Rossini, Vier letzte Lieder de Strauss, Bachianas Brasileiras No.5 de Villa-Lobos, Te Deum de Dvoák, Mozart, Mozart, etc. El Messies de Händel i la Glòria de Vivaldi.

Alguns moments més destacats al Covent Garden com a part del programa Jette Parker Young Artist van incloure la “actuació sensacional i que fa carrera” d’Alexandra (The Guardian, 2022) com a Pierrot Lunaire a la nova producció d’Anthony Almeida al Linbury Theatre, segona neboda a la nova producció de Deborah Warner. de Peter Grimes sota Sir Mark Elder, Barbarina (Le nozze di Figaro) sota la direcció de Sir Antonio Pappano i Dafne (Apollo i Dafne) sota la direcció de Christian Curnyn.

Aquesta temporada s’uneix a l’Orquestra Simfònica de la Ciutat de Birmingham per a Benedicte i A Sea Symphony de Vaughan Williams, a més d’unir-se als Mozartists per als programes del Wigmore Hall, Londres i el Festival de Música de Schleswig-Holstein.

PUBLICITAT