Hummus: un aliment ple de proteïnes, ideal per a vegans

159

Eva Remolina – AMIC

L’hummus és una pasta vegetal suau i cremosa originària d’Orient Mitjà, que s’elabora a partir de ciurons cuits, pasta de tahini (llavors de sèsam), oli d’oliva, all i suc de llimona. A més, pot incloure altres ingredients, com a comí, pebre vermell, coriandre, julivert, entre altres, per a agregar més sabor i aroma.

Orígens

L’hummus és un dels aliments més antics del món i es creu que té les seves arrels en l’antic Egipte, fa uns set mil anys. Des d’allà, es va estendre a través de tot el Mitjà Orient i el Mediterrani. En el passat, l’hummus es consumia principalment als països d’Orient Mitjà, però avui dia és un aliment popular a tot el món.

PUBLICITAT

Usos

L’hummus s’utilitza com dip, untable i també com a ingredient en una varietat de plats. Es pot servir com a aperitiu o acompanyament en un sopar, en entrepans, en amanides o com a part d’una taula d’aperitius. És una opció saludable per a menjar entre els diferents àpats perquè és baix en calories i ric en nutrients.

Beneficis

Els ciurons que es fan servir per a fer l’hummus són una bona font de proteïnes, fibra i carbohidrats complexos, cosa que significa que són una bona font d’energia. La pasta de tahini, que també és un ingredient clau en l’hummus, conté greixos saludables i minerals essencials com el calci i el ferro. L’all i el suc de llimona, que s’usen per a donar sabor a l’hummus, tenen propietats antioxidants i antiinflamatòries que poden ser beneficioses per a la salut.

A més, l’hummus és una opció ideal per a persones que segueixen una dieta vegana o vegetariana, ja que proporciona proteïnes i altres nutrients importants que sovint es troben en aliments d’origen animal. També és una bona opció per a persones que tenen al·lèrgies alimentàries, pel fet que no conté glútens ni lactosa.

PUBLICITAT