HOMENATGE ALS PADRINS I ALTRES ACTIVITATTS ESCOLARS PER CELEBRAR EL DIA DE LA PAU

284
Els alumnes del CEIP Miquel Capllonch han representat les emocions, a vegades ferides, a través d'aquestes pepetes.

En un món en què els conflictes mai no aturen, treballar la Pau i la No-Violència és feina de cada dia. Així ho destaquen des de tots els centres educatius del municipi. Tanmateix, però, totes les escoles fan activitats especials com és el cas del Centre d’Educació Infantil i Primària Joan Mas de Pollença que ret homenatge als padrins i persones majors.

Aprofitant que dia 30 de gener és el dia “oficial” senyala la directora del CEIP Bocchoris del Moll, Úrsula Perelló, “aquesta setmana a Música han trebllat diferents temes musicals i a Artística, han fet uns collars”.

Per la seva banda, al CEIP Costa i LLobera de Pollença, la celebració del Dia de la Pau i la No-Violència es farà aquest dilluns 31 de gener amb activitat a les classes. En aquest sentit, la directora de Costa i Llobera, Maria Antònia Serra, apunta que “escoltarem cançons, llegirem poemes, regalarem frases i paraules dolces de Pau, comentarem fets i móticies actuals…, així com una activitat simbòlica al pati”.

Homenatge als padrins

Al CEIP Joan Mas de Pollença, aprofitant el Dia de la Pau, “hem volgut fer un homenatge a tots els padrins, padrines i persones majors”, senyala la directora del centre, Lema Crespí. Per aiò, “durant aquestes setmanes totes les aules, tant d’Educació Infantil com Primària, han aportat el seu granet d’arena”, ha comentat Crespí qui ha afegit que “cada classe ha reflexionat sobre la importància que tenen els nostres padrins i padrines per a cada un de nosaltres; el que ens agrada més d’ells; el que més apreciam i valoram; i ho hem fet mitjançant escrits i imatges que hem plasmat en un immens plafó col·lectiu. És inimaginable passar per davant i no aturar-se a mirar i llegir-ne els escrits”.
Però aquí no s’acaba tot, afegeix Lema Crespí “hem anat més lluny, pensant en les persones majors que han viscut una vida completa i que ara ens necessiten. És per això que, a través de l’associació AFAMA, farem un intercanvi de cartes i dibuixos”, ha avançat Lema Crespí. En aquest sentit, ha afirmat que “és una gran satisfacció saber que una part del que treballarem arribarà a persones que ens necessiten, que amb les nostres paraules podem treure’ls una rialla, i també, ens entusiasma saber que les nostres paraules els produiran un somriure. En definitiva, volem enviar un trosset de la nostra pau a tothom, perquè, com diu Teresa de Calcuta, la pau comença amb un somriure”.

PUBLICITAT

Atrapant la Pau

Al CEIP Miquel Capllonch del Port de Pollença, aquesta setmana han fet diverses activitats amb motiu del Dia de la Pau i la No-Violència, una de les quals l’elaboració d’un “atrapa somnis” que penjaran demà divendres 28 de gener. A més de donar forma a aquesta manualitat, alumnes i tutors han treballat sobre el significat d’aquest Dia de la Pau.

Per altra banda, a l’assignatura de música, han preparat una cançó que, mantenint les reglamentàries distàncies de seguretat, cantaran tots plegats.

I, a través d’Educació emocional, “cada alumne ha decorat les seves ninetes per fer una teringa grossa i penjar-la al Hall. A més a més, cada alumne ha elegit i escrit una paraula relacionada amb qualsevol concepte vinculat amb el que significa el dia de la Pau”, ha explicat el director del CEIP Miquel Capllonch, Joan Ramon Mateu.

Fet i fet, la festa grossa se celebrarà dilluns 31 de gener, l’endemà del Dia de la Pau i la No-Violència que aquest 2022 és en diumenge.

Monti-Sion: Gestionar les emocions

Al Centre Concertat Monti-Sion de Pollença, “el dia de la no violència i Pau escolar es treballa i es du a la pràctica els 365 dies amb el treball i consciència de la Pau interior de cada un de nosaltres. Per això aquest curs, el professorat de tots els cicles (0-16 anys) hem inclòs de manera transversal a totes les programacions el treball de les emocions com a gestió fonamental: Compartint vivències i experiències amb els altres facilitam el procés d’autoconeixement per aconseguir benestar i pau interior”, comenta la cap d’estudis del centre, Magdalena Cànaves. A més a més, detalla a mode d’exemple que “una de les activitats programades forma part del programa d’UNICEF Mapa de paz mental para temibles trols infelices”.

“A secundària, els alumnes de primer treballaran el dia de la Pau fent un mural amb les reflexions extretes de la recerca de notícies actuals (ex. conflicte Rússia). A 2n, 3r i 4t d’ESO ho faran, en primer lloc, mirant el vídeo El peligroso viaje en barco a Grecia a través de los ojos de una niña refugiada siria d’UNICEF, i després reflexionant sobre la temàtica dels refugiats i dels seus països, a les respectives tutories. A les assignatures de Català, Castellà i Anglès cercaran almanco un poema sobre la pau en qualsevol de les tres llengües i els llegiran. A la reflexió també parlaran de com la pau és un tema literari, font d’inspiració d’artistes i d’imperiosa necessitat mundial. I finalment, a través de l’assignatura de Religió llegiran reflexions i meditacions (una del profeta Muhammad i una altra de l’Evangeli segons Mateu) que els portaran a aprofundir sobre la pau com a generadora de germanor en un món que cada dia necessita més aquesta eina per ser més just”, eplica Cànaves.

No hi faltarà la música, ja que “també a Religió escoltaran la cançó de Rosario (“No dudaría”). Aquesta cançó també fa referència a la no-violència i a la necessitat de fer una reflexió profunda i personal de l’actitud de l’home i de la dona d’avui dia davant dels altres. Cercaran a llibres sagrats, sigui l’Alcorà, la Bíblia (Nou Testament o Antic Testament), els Upanishads o els Vedes, qualque text significatiu; també cercaran una cançó i un Premi Nobel de la Pau que els parli de la pau i la no-violència i en faran petites reflexions”, conclou Magdalena Cànaves.

PUBLICITAT