ES CONSTRUIRAN LES ROTONDES DE LA PUNTA, POLÍGON I ROSER VELL AQUESTA LEGISLATURA?

488
Imatge de la reunió convocada pel Conseller Insular de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, per parlar sobre les tres rotondes projectades al municipi de Pollença el gener del 2022

Amb l’augment exponencial del trànsit durant aquesta primera temporada turística postpandèmia, s’evidencia la necessitat de donar una solució definitiva a diversos punts negres de les carreteres de Pollença. Un d’aquests punts és el creuer de la carretera de Cala Sant Vicenç, a la Punta, on fa pocs dies es va produir un nou accident.

Segons informa el departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, si no hi ha res de nou, abans d’acabar l’any es licitaran les obres de construcció de tres rotondes a Pollença i a principi del 2023 es començarà la construcció. Una d’elles es farà a la primera entrada de Pollença des de Sa Pobla, una altra a l’entrada del polígon a la carretera Pollença-Port i una tercera al creuer de la carretera de Cala Sant Vicenç, també a la carretera Pollença-Port.

Cronologia

Però la construcció d’aquestes infraestructures ve de molt enrere, i només cal repassar la història d’aquest projecte per, com a mínim, desconfiar dels terminis anunciats pel departament de Mobilitat del Consell.

El 15 d’abril de 2019 el Departament de Territori i Infraestructures del Consell de Mallorca va anunciar en nota de premsa sobre algunes actuacions importants a la carretera Ma-2200, destinades principalment a millorar la seguretat als accessos al municipi de Pollença.

PUBLICITAT
Recreació de la rotonda de la Punta, presentada pel Consell de Mallorca l’any 2019.

El projecte, que estava pendent de licitació per 1.661.119,99 d’euros i un termini d’execució de vuit mesos, consistia en la construcció de dues rotondes, una a la intersecció amb la carretera de Cala Sant Vicenç, i una altra a l’entrada de Pollença pel Roser Vell. També s’havia de construir un vial de servei unidireccional des de la carretera de Pollença fins a la rotonda nova del carrer del Roser Vell i una illa central, perquè els senderistes que volguessin accedir al Puig de Maria ho fessin en condicions de seguretat.

El projecte no es va arribar a licitar.

El 14 de desembre de 2020 el que llavores era president d’El Pi – Proposta per les illes Balears i conseller del Consell de Mallorca, Antoni Amengual, anuncià que havia aconseguit un milió d’euros per a dues infraestructures a Pollença (les rotondes del Polígon Industrial i la de la Punta) a canvi de donar suport als pressupostos del Consell de Mallorca de 2021. Amengual afirmà a més, que el projecte de la rotonda de la Punta estava redactat, però que s’havien d’expropiar alguns terrenys, mentre que la rotonda del Polígon encara no comptava amb el corresponent projecte, això no obstant, en aquest cas no caldria fer expropiacions.

El 14 de gener del 2022 Podem Pollença va convocar una reunió oberta a la ciutadania a Can Llobera, a la qual conseller insular de Mobilitat i Infraestructures, Ivan Sevillano, va explicar i mostrar els plànols de les noves infraestructures viàries que s’estaven projectant a Pollença. Aquestes noves infraestructures eren tres rotondes: dues a la carretera de Pollença al Port – una al creuer de Cala Sant Vicenç i una altra a l’entrada del Polígon de Pollença- i una tercera a la carretera de Pollença a Sa Pobla, a l’entrada pel carrer Roser Vell.

25 persones acudiren a aquesta reunió a la qual el conseller anuncià que les obres es licitaran durant aquest any i que s’espera poder iniciar obres a finals de 2022, a tot estirar, a principi de 2023.

Les expropiacions

Arribats a l’equador del 2022 i tenint en compte que no s’ha obert el procés de licitació, Punt Informatiu ha contactat de nou amb el departament de Mobilitat per saber si es mantenien els terminis anunciats a aquesta darrera reunió. La resposta ha estat “es manté el full de ruta d’aprovar el projecte posar-lo a licitació, si no hi ha inconvenients, a final d’any. En tot cas, depenent de la licitació, l’inici d’obres serà a principis de l’any que ve”.

Però un dels principals entrebancs per continuar amb l’aprovació del projecte és la necessària expropiació d’alguns terrenys de propietat privada a La Punta. En aquest sentit del departament d’infraestructures afirmen que efectivament “hi haurà algunes petites expropiacions”.

PUBLICITAT