EL QUE MAI T’HAN EXPLICAT SOBRE LINKEDIN

367

Gemma Fontseca / AMIC – Redacció

“Tinc un perfil de Linkedin, però ningú em truca”, es lamenten una part important d’usuaris de la xarxa social professional. “Si no ets actiu, evidentment, ningú et trucarà”, rebaten els experts de Linkedin. I és que un perfil ben cuidat a la xarxa de networking és l’entrada cap a un món laboral molt millor. És el primer resultat que surt d’una persona quan la busques al Google, abans que Instagram, Facebook o Twitter i es converteix en la primera imatge digital en l’àmbit professional. S’ha acabat l’etiqueta d'”InfoJobs modern” i aquest és l’objectiu del 2n congrés online Marató de Linkedin, organitzat i impulsat per la catalana Rosaura Alastruey i els saragossans Alberto Alcocer i Juan Martínez de Salinas, durant el 9, 10 i 11 de novembre de forma virtual.

Una trobada per aprofundir i estandarditzar l’ús actiu d’aquesta xarxa social professional. Més de 14 milions de professionals a Espanya en són usuaris, però tenir un perfil a LinkedIn no és sinònim de ser usuari actiu amb els coneixements per saber utilitzar-la, i encara menys, saber interactuar en benefici mutu i comú. És el moment de conèixer a fons Linkedin i descobrir el que mai t’han explicat, de la mà de Jose Miguel Garcia (Linkedin Top Voice 2021) i Francisco Fernández Yuste (Orientador Laboral).

La importància de desmentir mites

“Que tot va molt de pressa en aquesta vida no és cap novetat. Vivim amb canvis i incertesa constants. Hem viscut una pandèmia, el temporal Filomena, canvis polítics, desastres naturals, un volcà i… no han baixat els extraterrestres de miracle. Tot això ha provocat que no tinguem paciència, que vulguem les coses de forma immediata. I això succeeix amb Linkedin. La gent espera aconseguir tot el que es proposa, fent poc i invertint poc temps”, destaca Jose Miguel Garcia.

PUBLICITAT

I, sense cap mena de dubte “no tenir Linkedin avui en dia penalitza”. “En aquesta xarxa social hi ha molta necessitat de demanar i això és un gran error, ho hem d’enfocar més en el que podem oferir, ja que tenim més retorn. Si competeixes amb 300 persones a una oferta de feina, has de ser proactiu per marcar la diferència”, continua Garcia. “És el moment de presentar-se, explicar qui ets i explicar el motiu pel qual parles amb un reclutador. I sobretot demanar permís: “Podria enviar-te el meu currículum?”. La pregunta mai tindrà una resposta negativa.

L’experiència laboral, per damunt de tot

“En època de crisi el que més es valora és l’experiència laboral. Les empreses volen sobreviure i guanyar diners. És important aconseguir experiència a través de contactes i voluntariats. Per molta formació que tinguis, no avançaràs. És la realitat del reclutament a Linkedin”, continua Francisco Fernández Yuste. “A més a més, és crucial detallar si han sigut projectes temporals o baixes maternals a la xarxa social, així evites preguntes o prejudicis sobre els canvis constant, sovint motivats per la reforma laboral del país”, conclou Yuste. “Hi ha joves amb 25 anys que tenen més de 15 experiències laborals”.

“Linkedin no és un currículum, és una marca professional. És essencial com comuniques, més que com treballes. És més fàcil gravar-te amb un vídeo, que dient que ets bon comunicador. Els reclutadors volen veure resultats des de bon principi”.

L’aspecte que et pot destrossar

Linkedin és l’altaveu de la teva ment. Però és molt valuós no publicar a tort i a dret, error que comet un gran percentatge d’usuaris. Hi ha un aspecte que et pot “destrossar”: els temibles haters.

Publiquis el que publiquis, tindràs moltes probabilitats de rebre atacs, persones que et busquin fer mal o el que s’anomena crítiques gratuïtes i portar-te al límit. Com més creixis, més seguidors hostils atrauràs. Recomanen no publicar opinions polítiques o temes controvertides i sobretot, no entrar a respondre als atacs, ja que tens molt a perdre.

Últim consell

Les paraules clau són essencials per al teu perfil i, sovint, no ets conscient de la repercussió que poden tenir. És fonamental buscar ofertes de feina i veure quines són les més repetides i incorporar-les al perfil, sempre que t’encaixin. Hi ha moltes companyies que disposen d’eines prèmium i poden utilitzar filtres sobre seccions concretes, com ara les aptituds. Demanen a les eines que els comparteixin els perfils que “tinguin les següents paraules o aptituds” i d’aquesta forma pots quedar descartat a l’instant.

Finalment, ampliar la teva xarxa és la clau de l’èxit. Si tens pocs contactes, no només provocarà que les teves publicacions no arribin a gaire gent, sinó que no apareguis a les cerques. És important tenir contactes amb perfils similars als teus, professionals de recursos humans i consultors o headhunters. Aquests últims estaran encantats d’ajudar-te, ofereixes valor i ells guanyen diners. Benvinguts al món de Linkedin.

Una marató de Linkedin de 18 hores

El 2n congrés online “Marató de Linkedin”, que ha tingut lloc el 9, 10 i 11 de novembre virtualment, hi han participat milers d’usuaris d’arreu d’Europa i Amèrica del Sud. Entre els impulsors destaca la catalana Rosaura Alastruey, que fa més de 16 anys que forma part d’aquesta xarxa social i que coneix de primera mà des d’un inspirador viatge a Silicon Valley, en el que es va enamorar del territori i del networking. En aquest congrés l’han acompanyat els saragossans Alberto Alcocer i Juan Martínez de Salinas, experts en estratègia de venda online i capital humà. Han comptat amb 16 ponents de prestigi i més de 18 hores de formació.

PUBLICITAT

També et pot interessar