DENUNCIEN DESPREOCUPACIÓ DE L’AJUNTAMENT AMB ELS PUNTS DE CÀRREGA PER A VEHICLES ELÈCTRICS

346

Un pollencí que té un cotxe elèctric, denuncia despreocupació de l’ajuntament de Pollença amb les punts de càrrega per a vehicles elèctrics. En aquest sentit, apunta que només 3 dels 9 punts repartits per a tot el municipi funcionen habitualment. A més a més, acusa l’Ajuntament de no disposar d’una normativa que reguli l’ús d’aquests carregadors. Fet i fet, demostra que lluny d’incentivar l’ús dels vehicles elèctrics, l’Ajuntament desmotiva els potencials compradors d’aquests vehicles més sostenibles per al medi ambient.

Incompliment del conveni

Segons aquesta persona, l’ajuntament de Pollença i la conselleria de Mobilitat del Govern de les illes Balears varen signar un conveni en què la Conselleria feia la instal·lació dels punts de càrrega i l’Ajuntament s’ocupava del manteniment a canvi que els usuaris poguessin carregar els vehicles de manera gratuïta.

Els punts de càrrega estan instal·lats, però l’ajuntament de Pollença ni en fa el manteniment ni es preocupa per al bon ús que en fan els usuaris de vehicles elèctrics. No debades, dels nou punts que hi ha repartits a diferents indrets de Pollença, el Moll i la Cala Sant Vicenç, només tres funcionen sempre, la resta o bé no funcionen mai o bé funcionen de manera irregular. En aquest sentit, aquest pollencí apunta directament a l’Ajuntament que no en fa el manteniment. “Poden aprovar tantes mocions com vulguin en contra del canvi climàtic, el consum d’energies sostenibles…, si després no es preocupen de complir amb allò que s’han compromès, quelcom tan senzill com mantenir un parell de punts de càrrega per a vehicles elèctrics, la resta no serveix de res”, comenta aquest home.

Falta una normativa de regulació

Per altra banda, aquest home demana a l’ajuntament de Pollença que reguli l’ús que se’n fa d’aquests punts de càrrega com fan altres ajuntaments mallorquins, per exemple el d’Inca.

PUBLICITAT

Amb aquesta normativa municipal, evitarien que alguns usuaris abusin d’aquests punts i hi tenguin el cotxe aparcat eternament, impedint que altres usuaris puguin carregar els seus vehicles. Aquest home proposa una normativa de càrrega que, en horari diürn, estableixi un màxim de dues hores per a la càrrega i que la Policia Local faci la vigilància. Això “és molt fàcil de controlar”, diu aquest home, “perquè la mateixa màquina calcula el temps de càrrega i dues hores són més que suficients”.

Poca sensibilitat mediambiental

Finalment, aquest mateix pollencí, retreu a l’Ajuntament que està perdent una bona oportunitat per fer la preinstal·lació a possibles punts de càrrega en les obres que realitza a la via pública com ara mateix al carrer Formentor del Moll, però també a les que preveu dur a terme a Pollença. De fet, estaria molt bé, indica aquest home, aprofitar per posar els tubs ara que tenen els carrers alçats i no haver de tornar alçar-los quan es presenti la necessitat. O sigui que l’ideal seria que a totes les obres municipals haurien de tenir previsió d’aquesta necessitat futura i deixar la preinstal·lació feta i no haver d’alçar els carrers cada dos per tres.

PUBLICITAT
PUBLICITAT