COORDINADA I EXCEL·LENT PRESENTACIÓ D’EXPERIÈNCIES DIDÀCTIQUES SOBRE COSTA I LLOBERA

595
Foto dels mestres implicats a l’escala gòtica de l’edifici de Ca n’Oleo.

El proppassat dimarts 10 de maig, dins les activitats en motiu de l’any Costa que du a terme mensualment el Fòrum Europeu d’Administradors de l’Educació a Ca n’Oleo de Palma, tingué lloc la presentació d’Experiències i treballs didàctics sobre Miquel Costa i Llobera realitzades pels Col·legis Públics d’Infantil i Primària que porten en la seva denominació el nom del gran poeta i sacerdot: els de Pòrtol (Marratxí), Pollença i Palma.

Es començà amb la presentació de l’acte per l’inspector d’educació Josep L. Bonnín que emmarcà els treballs sobre Costa a les escoles esmentades, a petició del Fòrum organitzador. Acabada la presentació, la directora del centre de Pòrtol, Maciana Alomar, parlà del treball de coordinació feta entre les tres escoles participants, no oblidant les dificultats del temps de pandèmia que milloraren al final del segon trimestre.

A continuació, la directora del CEIP Costa i Llobera de Pollença, Maria A. Serra Tugores, acompanyada per les mestres Antònia Oliver, Marga Horrach i Núria Vallori explicaren les tasques fetes per donar a conèixer Costa i Llobera als alumnes d’infantil, primer i segon cicle de primària a través de l’experimentació, manipulació i vivència dels poemes triats per a cada cicle: “Ran de mar” a Infantil, “Primavera” a primer cicle, i “Cançó de na Ruixa Mantells” a segon cicle, detallant les activitats d’aprenentatge dutes a terme.

A continuació, fou el torn del CEIP Costa i Llobera de Palma. Va ser el director Josep L. Mateu qui s’encarrega d’explicar els treballs fets a diferents cursos sobre poemes, no faltant naturalment “El Pi de Formentor”.

PUBLICITAT

Seguidament, Maria A. Serra i Núria Vallori, mestres de Costa i Llobera de Pollença explicaren els trets del treballs fets per tot l’equip de professors del centre. Començà dient les característiques del centre i la coordinació tant a nivell de centre com entre els altres col·legis sobre els aspectes treballats segons el cicle, com són: adequació a l’etapa, litoral de Pollença, motricitat i moviment, els sentits, estimulació d’intel·ligències múltiples, colors de la mar, creativitat, emocions, art, estimulació creativa del llenguatge, fruites de temporada, aromes i plantes, mediterrani, animals mitològics, fonament de la lectura i raonament.

Llavors explicà les situacions d’aprenentatge relacionades amb Costa: la descoberta del personatge, les activitats Costa i Llobera (punts de llibre, elaboració de produccions escrites com poemes, descripcions, biografia, murals, dibuixos i cançons), i mostrant exemples de cada una d’aquestes.

A més, explicita que les activitats foren a nivell de centre (reptes de la jaia Quaresma, setmana cultural costailloberiana, jocs florals, gimcana, ambientalització amb murals, què és això que hi ha escrit damunt la porta -p.e. “Siau qui sou”-); activitats a nivell d’aula segons el cicle (infantil; primer cicle -L’auca, saber-ne més de les nostres coses-; segon cicle (l’art de recitar, “El pi de Formentor”, “La vall”, “El cavall del rei en Jaume”…); i les visites entre centres com la realitzada al col·legi de Pollença.

Finalment, s’acabà l’acte amb l’agraïment per les tasques explicades que bé compliren per potenciar el coneixement de la figura del poeta, per difondre el consum i la producció de poesia, i per dotar de significat i contingut a tot un seguit d’activitats sorgides a partir de la iniciativa dels centres escolars. Realment, unes experiències i treballs magnífics que agradaren al públic assistent i que foren mereixedores d’un sentit aplaudiment i d’una foto dels mestres implicats a l’escala gòtica de l’edifici de Ca n’Oleo.

PUBLICITAT