AVANÇ DE LA PROGRAMACIÓ DEL SEIXANTÈ FESTIVAL DE MÚSICA DE POLLENÇA

216
Akademie für Alte Musik de Berlín.

Avui s’ha avançat la programació del Festival de Música de Pollença que, aquest 2021, arriba a la seixantena edició. L’Ajuntament de Pollença es proclama organitzador i promotor del Festival amb l’anunci del “retorn a la normalitat” i la represa del “pols a l’excel·lència musical en l’edició 2021 des d’una perspectiva turística i cultural que comptarà amb el nou patrocini de la Fundació Mallorca Turisme”, tal i com detallen en una nota de premsa que continua així:

“El concert inaugural d’aquesta 60 edició es durà a terme en el Claustre del Convent de Sant Domingo de Pollença, com sempre, el 5 d’agost a les 22.00 hores amb la presència d’una de les pianistes més prestigioses del panorama internacional: Yuja Wang. Efectivament, dos dels talents més carismàtics del panorama internacional seran els encarregats d’obrir un festival que orgullosament compleix la seva 60 edició: la pianista xinesa Yuja Wang i el clarinetista austríac Andreas Ottensamer, clarinet solista de la Filharmònica de Berlín.

El Festival Internacional de Pollença farà gala de ser seu i punt de trobada, com ho és des de fa ja sis dècades, de la música de cambra de primer nivell. Des de la primera edició, el festival és referent per als grups i ensembles de cambra més famosos del panorama nacional i internacional. Històrics duos com el format pels germans Assad (1996) o el duo Cassado (1964), així com Maisky/Gililov (2006), Kavacos/Pastura (2011), trios com el de Jean Pierre Rampal (1996) o quartets com el Melos Quartet (1986) per citar-ne alguns, han triat Pollença per a presentar els seus treballs i compartir les seves inoblidables interpretacions amb l’exigent públic del festival.

En aquesta edició, el festival bolca la seva mirada als seus orígens cambrístics amb un concert inaugural d’extraordinària qualitat artística amb el duo format per Ottensamer i Wang, de virtuosisme explosiu i sensibilitat enlluernadora.

PUBLICITAT

Parlar d’aquests dos artistes és parlar de dues de les carreres més ovacionades dels darrers anys. La pianista xinesa Yuja Wang és reconeguda per combinar a la perfecció la frescor intrèpida de la joventut amb la disciplina i precisió d’una artista consolidada. Ha estat elogiada pel seu incomparable domini tècnic i el seu control dels repertoris més exigents. Pianista de captivadora presència a l’escenari i aclamada pel seu mestratge artístic, va néixer en el si d’una família de músics a Pequín, i després de finalitzar els seus estudis de piano a la Xina va rebre una formació avançada al Canadà i en el Curtis Institute of Music de Filadèlfia amb Gary Graffman.

El seu avanç internacional es va produir en 2007 quan va reemplaçar a Martha Argerich com a solista amb l’Orquestra Simfònica de Boston. Dos anys més tard, va signar un contracte exclusiu amb Deutsche Grammophon i des de llavors s’ha establert entre els artistes més importants del món, amb una successió d’actuacions i enregistraments aclamats per la crítica. Una carrera enlluernadora de la mà de l’èxit de crítica i públic. Ha actuat amb moltes de les orquestres més importants del món, entre elles les de Baltimore, Boston, Chicago, Houston, Nova York, San Francisco, Filadèlfia, la Filharmònica de Berlín, la Filharmònica d’Israel, Tonhalle, la Filharmònica de la Xina i Nagoya, etc. La seva faceta com a instrumentista de cambra és igualment reconeguda, participant assíduament en festivals i recitals per tot el món amb els màxims actuals exponents de cada instrument.

Per la seva banda, Andreas Ottensamer és reconegut per la seva extraordinària eloqüència, virtuosisme i bellesa en el seu so. A més del seu extens treball com a solista en les principals sales de concerts del món amb orquestres com la Filharmònica de Berlín, la Filharmònica de Viena, la Filharmònica de Rotterdam, l’Orquestra Simfònica Metropolitana de Tòquio, la Filharmònica de Seul, l’Orquestra Metropolitana d’Istanbul, etc… i del seu extraordinari treball com a músic de cambra amb artistes com Yuja Wang, Leonidas Kavakos, Janine Jansen, Lisa Batiashvili, Nemanja Radulović, Sol Gabetta i Nicolas Altstaedt, exerceix el lloc de clarinet principal de la Filharmònica de Berlín i és codirector artístic del Festival Bürgenstock a Suïssa i director artístic del Festival Artström de Berlín.

Sense cap dubte, tindrem l’oportunitat de gaudir d’una vetllada espectacular de música de cambra de primer nivell en la qual aquestes dues estrelles del firmament musical conjuminaran les seves forces per a oferir-nos un concert històric que ens commourà profundament a través del lirisme i la tècnica més impecable.

Si la inauguració de la 60 edició del Festival serà de màxima altura, no es pot dir menys del seu concert de clausura que protagonitzaran, en una Nit Germànica, el 28 d’agost de 2021, AKADEMIE FÜR ALTE MUSIK BERLIN amb la commemoració, al seu torn, del 300 aniversari de la composició dels CONCERTS DE BRANDENBURG – J.S. BACH, amb la interpretació de la integral dels 6 concerts.

El Festival torna a donar mostra amb aquest concert de la seva aposta ferma per oferir al seu públic una programació d’altura que satisfaci les necessitats de l’ampli ventall de perfils que configuren l’exigent audiència del festival al llarg de tota la seva marxa. En aquesta ocasió, no sols es ret homenatge a uns dels repertoris clau de la història de la música com són els Concerts de Brandenburg de J.S Bach en el seu 300 aniversari a les mans de la prestigiosa Akademie für Alte Musik de Berlín (Akamus) , sinó també homenatge a la música historicista de primer nivell com a patrimoni musical universal tan difícil de gaudir en directe amb tan excel·lent qualitat artística.

Pollença, que es convertirà en aquesta ocasió en punt de trobada per al gaudi d’aquests sis concerts de manera integral, ha estat durant la seva trajectòria un dels enclavaments on les més prestigioses orquestres i ensembles compromeses amb la pràctica de la interpretació històrica s’han donat cita. En la història del festival es poden recordar memorables vetllades a càrrec d’aquestes agrupacions vingudes de tot el món com Hesperion XX (1992), l’Europa Galant (2000), Els Musiciens du Louvre (2017), Il Giardino Armonico (2001, 2020), l’Amsterdam Baroque Orchestra and Choir (2018) o Accademia del Piacere (2019) per anomenar-ne algunes d’elles.

No serà la primera vegada que Akamus visita Pollença. Ja va signar una d’aquestes històriques vetllades en l’edició del 2002 del festival. Escoltar una de les grans orquestres historicistes alemanyes com Akamus és l’oportunitat d’escoltar i gaudir de la que es podria dir que és l’orquestra amb més renom del gènere del país germànic, pel més que demostrat nivell que aconsegueix l’agrupació i que plasma en l’escenari de manera excepcional en cada concert. Un regal per a tots els amants del repertori dels segles XVII i XVIII amb instruments d’època i criteris historicistes del festival. Si a més de la capacitat d’agrupacions com Akamus de presentar un concert d’aquestes característiques de qualitat que conjuga a la perfecció una tècnica interpretativa impecable amb una visió expressiva i càlida del repertori, li sumem el marc incomparable del Claustre de Santo Domingo amb la seva envejable acústica tan propícia per a aquests repertoris, podem estar segurs que viurem moments de bellesa incommensurable i hipnòtica només a l’abast del públic del festival.”

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT