10 aliments per tenir un cor sà

280

Solorecetes.com – AMIC

Les patologies del cor es poden prevenir mitjançant una dieta equilibrada, així com la pràctica d’exercici físic. Vegem a continuació alguns dels aliments més importants per a protegir el cor, i que mai haurien de faltar en la nostra dieta.

1. Oli d’oliva.

És una grassa monoinsaturada que te propietats cardiosaludables. Quant a l’oli verge extra, més enllà del greix, també conté polifenols, i llavors l’efecte protector per al cor és major.

PUBLICITAT

2. Nous i fruita seca.

Les nous especialment, contenen àcids grassos poliinsaturats, tocoferols i fitosterols, que ajuden a disminuir els nivells de colesterol dolent en sang.

3. Llegums.

Per a gaudir dels efectes cardioprotectors dels llegums, caldria consumir quatre racions a la setmana. És un aliment molt ric en proteïna i fibra, i assequible.

4. Peix blau.

És molt ric en àcids grassos insaturats omega-3, que són indispensables per al nostre organisme i, a més, ajuden a evitar que les plaquetes s’activin i formin trombes. És recomanable menjar-ho dues vegades a la setmana, i sobretot els de menor grandària.

5. Fruites del bosc.

Són molt riques en polifenols, que tenen activitat antioxidant i antiinflamatòria, i ens ajuden a mantenir el cor en forma.

6. All.

Incorporar-lo als nostres plats diàriament és un bon exercici per al nostre cor.

7. Verdures i hortalisses de color groc.

En general, un alt consum de fruites i verdures ajuda el nostre cor a mantenir-se sa. Les verdures i hortalisses de color groc, en concret, són molt riques en carotens, i una ingesta elevada de carotens està associada a un menor risc de sofrir malalties del cor. Així doncs, és recomanable menjar pastanagues, moniatos, meló taronja, pebrot…

8. Cereals integrals.

Els cereals integrals són molt rics en fibra i minerals, i s’ha observat que ajuden a prevenir la diabetis tipus 2 i les malalties cardiovasculars.

9. Espècies.

Més enllà d’enriquir el sabor dels plats, les espècies com la cúrcuma, el curri, o el pebre, són molt riques en substàncies que ajuden a controlar els nivells de sucre i colesterol en sang.

10. Te verd.

El te verd és molt ric en polifenols. És interessant substituir algun cafè del dia per un te verd, o simplement incorporar-lo a la dieta.

PUBLICITAT