UNA BOTIGA DE PUNTS AL MOLL SUPLIRÀ LES TARGES EROSKI

482
Fa unes setmanes, es va inaugurar una botiga de punts a Pollença. Aviat en funcionarà una altra al Moll.

Una botiga de punts al Port de Pollença suplirà les targes Eroski amb les quals Serveis Socials va poder respondre a la creixent demanda d’ajudes motivada per la crisi del coronavirus.

En aquests moments, l’àrea de Serveis Socials i Càritas Parroquial treballen en la redacció d’un conveni de col·laboració per treure endavant una botiga de punts per cobrir les necessitats de les 275 famílies que, ara mateix, tenen una tarja Eroski activada.

La delegada de Serveis Socials, Francisca Cerdà, va anunciar que “vàrem posar en marxa això de les targes per sortir de la situació, però ja sabíem que era temporal”. En aquest sentit, “dia 1 d’agost deixaran de funcionar una part de les targes i l’altra ho farà el 15 d’agost”, va apuntar Cerdà. Per tant, la botiga de punts serà aleshores una realitat al Port de Pollença.

PUBLICITAT

Sistema de punts

Seguint l’exemple de la botiga de punts que fa poques setmanes es va posar en marxa al convent dels Sagrats Cors, on la Fundació Cors Oberts gestiona un rebost solidari, es posarà en marxa el repartiment d’aliments i productes de primera necessitat a partir d’un sistema de punts. O sigui que les famílies que Serveis Socials hi derivi podran recollir els aliments i productes de primera necessitat que els facin falta, per la qual cosa disposaran d’una quantitat de punts en funció del nombre de persones que hi ha al nucli familiar.

En aquests moments, “valoram els pros i contres d’un parell de garatges grans, on hi pugui entrar una furgoneta grossa i hi càpiguen prestatges, per posar-hi la botiga”, va explicar la regidora Cerdà.

Voluntaris de Càritas Parroquial

Per la seva banda, des de Càritas Parroquial, “a través del voluntariat, seran els responsables de fer els torns per obrir i dur el control a la botiga de punts”, va avançar la delegada de l’àrea de Serveis, Francisca Cerdà. Cosa que corroboraren des de Càritas Parroquial que afegiren que, en aquests moments, s’ultima la redacció del conveni de col·laboració amb l’Ajuntament.

Des de Càritas, apuntaren que l’Ajuntament assumeix tots els costos tant de material com del local, i que ells aportaran els voluntaris i l’experiència d’aquest sistema de punts que, fa anys, va començar a funcionar a Barcelona. En aquest moments, municipis com Inca, Lloseta i altres disposen de botigues de punts com la que aviat funcionarà al Moll.

PUBLICITAT

Càritas continuarà atenent urgències

Aquesta botiga de punts conviurà amb el rebost solidari de Càritas Parroquial al Port, ja que dona cobertura a urgències. Per això, des de Càritas, continuaran organitzant campanyes de recollida d’aliments i atenent famílies que, per altres vies, no podrien obtenir ajuda. Fa anys que ho fan, però darrerament, han vist incrementada la demanda. En aquest sentit, destaquen que “la comunitat anglesa s’ha portat molt bé, tant amb doblers com amb aliments, durant aquesta crisi del coronavirus. Encara ara, setmanalment, fan aportacions”, va destacar la responsable de Càritas Parroquial, Puri López.

PUBLICITAT

En aquests moments, al Port de Pollença, hi ha entorn de 275 famílies que depenen de l’àrea de Serveis Socials per afrontar la crisi econòmica derivada de la covid-19. O sigui que “fer servir el sistema de bosses com feim a Pollença, és inviable”, va concloure la delegada Francisca Cerdà.

PUBLICITAT
PUBLICITAT