TINTÍN, EL REPORTER MÉS FAMÓS DEL MÓN

146
Motiv: Tintin och Milou Illustration: HergŽ/Moulinsart

Va ser un 10 de gener de 1929 quan Tintín, acompanyat del seu inseparable gos Milú, va aparèixer per primera vegada a la revista Le Petit Vingtième, creat pel dibuixant belga Georges Remi, més conegut com “Hergé” (1907 – 1983). Des d’aquella primera aventura, “Tintín al país dels Soviets”, el jove reporter més famós del món per les seves aventures i investigacions, va començar a viatjar arreu del món, ja que aquella història va ser l’inici d’una saga de 24 aventures al voltant del món de les quals s’han venut més de 250 milions d’exemplars i que han estat traduïdes a més de 50 idiomes.
Els llocs que Tintín i Milú visitaven no eren gens casuals, sinó que el seu creador, Hergé, investigava seriosament els successos internacionals de l’època per fer-se’n ressò a través de les aventures de còmic. D’aquesta manera, servia així d’exemple per a la societat, ja que Les aventures de Tintín, per la simplicitat dels seus dibuixos, els divertits diàlegs i els arguments, ha estat una de les sagues de còmic que ha arribat a més gent.

Hergé

George Remi, va néixer a Brussel·les (Bèlgica) el 1907 i hi va morir el 1983. Segons la seva biografia, no hi hagué gaires esdeveniments importants en la seva vida, la qual dedicà gairebé al complet a la seva obra. Però considerava essencial explicar les històries amb el màxim de claredat i llegibilitat possibles i sempre cercava la perfecció en els seus dibuixos. Des de la seva primera publicació utilitzà el pseudònim d’Hergé, pel qual agafà les inicials del seu nom i les va invertir: RG (Her-gé).
Interessat per l’actualitat internacional, el seu treball recull un segle d’història i d’imatges, això, sumat a unes imatges i arguments d’allò més vàlids feren que Tintín, el seu principal personatge, un heroi de ficció, fos conegut per milions de persones arreu del món i Hergé es convertís en un dels dibuixants de còmic més reconeguts

Tintín arreu del món

Els àlbums publicats en color de 62 pàgines, els que donaren fama a Tintín. El jove reporter, sempre d’uns 16 anys, ha viscut més de mig segle d’esdeveniments històrics, fets crucials que canviaren mentalitats i modificaren el paisatge polític, social i econòmic del planeta.
Hergé fou testimoni de tots aquests esdeveniments d’actualitat i per això, a través de metàfores geopolítiques o denúncies més directes, es va fer ressò d’algun d’aquests esdeveniments als àlbums del seu heroi.
Alguns dels esdeveniments més significatius i considerables dins les aventures de Tintín foren la denúncia de la situació a l’antiga URSS, del conflicte Japó-Xina, o de la dominació britànica a Palestina i Aràbia, i a l’Índia el 1933.
Com s’ha dit abans, el primer llibre de Tintín es titulava “Tintín al país dels Soviets”. Després d’aquesta aventura, Tintín visità el Congo, les Amèriques, conegué “Els cigars del faraó” i “El lotus blau”, entre altres títols fins arribar a 22.
Finalment, les aventures de Tintín culminaren amb l’obra, que es publicà inacabada, “Tintín i l’art-alfa”.

Del paper a la gran pantalla

De tots és sabut que Les aventures de Tintín varen ser duites a la petita pantalla en forma de dibuixos animats. En aquest sentit, i com a actes de celebració d’aquest notable aniversari d’un dels personatges de còmic més famosos, cal destacar que els directors de cinema Steven Spielberg i Peter Jackson obtinguere el permís de la vídua d’Hergé per produir una trilogia sobre el reporter.
La primera pel·lícula de Steven Spielberg fou Les aventures de Tintín: El secret de l’Unicorn. Per altra banda, Peter Jackson rodà la segona pel·lícula i així continuà el pas al cinema de les obres del belga.
En el seu legat Hergé aboca el que considerava essencial en el seu treball: la recerca de la perfecció a l’hora de narrar una història, expressada amb claredat i que fos llegible. Aquests elements, sumats als atractius dibuixos, han fet de Tintín un heroi de ficció perfectament enllaçat al seu temps, i que a l’actualitat és patrimoni de milions de persones arreu del món.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT