SUS AL CONGRÉS D’HIDROAVIACIÓ AL PORT DE POLLENÇA

272
I Congrés d'Hidroaviació. Foto: Fernando Perianes.

Ahir, dijous 23 de setembre, varen anar arribant els congressistes, alguns amb els seus propis mitjans aeris, que participen avui i demà al I Congrés Internacional d’Hidroaviació, que se celebra a l’Hotel Playa Mar del Port de Pollença.

Avui, els congressistes han anat arribant a la Sala de Congressos, on després de distribuir-los el material audiovisual i els equips de traducció simultània, ha tengut lloc la solemne sessió d’Obertura del Congrés, amb assistència de diferents autoritats presents de diversos països de la Unió Europea. Els dos presidents del Congrés han saludat i adreçat unes paraules als congressistes.

L’activitat ha començat amb la presentació per part de la representació francesa que ha exposat els punts claus de la reunió de La Rochelle de març de 2019 com a punt base per a temes comuns de la Hidroaviació a Europa i fonament de la creació de la Federació Europea d’Hidroaviació. No hi faltarà un debat final.

Aquest acte ha estat moderat pel francès Olivier Wimart i comptat amb els ponents, també francesos, Yves Kerherve, Derry Gregoire, Jean François Monier, Jean-Cyril Dumora Loic Pochet i Xavier-Freddy Durrleman.

PUBLICITAT

Després d’un coffe break, l’activitat s’havia de reprendre a les 11 hores amb la presentació de la Hidroaviació a Itàlia i del ULM amfibi novotec que moderarà el pLeonardo Lecce, CEO & President of Novotec Srl.

A les 11’15 hores, hi haurà la presentació del projecte de creació d’una Federació Europea d’Hidroaviació amb els objectius comuns als països europeus.

Imatge del I Congrés d’Hidroaviació. Foto: Fernando Perianes.

L’acte estarà moderat per l’espanyol Luis Lechón i reunirà ponents com l’espanyol Eduardo Díaz del Rio, el belga Dick de Coster, el francès Yves Kerherve, l’italià Massimo Canzi, l’alemany Malte Höltken, el norueg Daniel Boden, entre altres.

Amb aquesta presentació, es vol fomentar la creació a cada país d’una associació nacional que reuneixi tant els d’hidroavions com els hidro ULM. Però també crear tantes hidro-superfícies (o hidro bases) com sigui possible, tant en el territori europeu com a les seves costes.

També es parlarà de compartir entre els membres de la Federació tota la inforamció, estudis (entre altres, el d’impacte ambiental), bones pràctiques i regulacions locals per promoure el desenvolupament de l’hidro aviació a Europa. I de constituir una força comuna amb les institucions europees, EASA, però també amb interlocutors privats com les asseguradores.

Imatge del I Congrés d’Hidroaviació. Foto: Fernando Perianes.

Finalmetn s’obrirà un torn per fer propostes d’objectius addicionals dels diferents congressistes de cada país.

A les 12’15 hores, començarà un debat sobre la hidroaviació i el medi ambient que moderarà Jesús Borja i que comptarà emb un representant de l’Exèrcit de l’Aire i enginyer aeronàutic especialista en temes de medi ambient com a ponents.

A les 12’45 hores, el francès Derry Gregoire parlarà sobre la creació d’escoles d’Hidroaviació a Europa, normativa i intercanvi de llicències.

Imatge del I Congrés d’Hidroaviació. Foto: Fernando Perianes.

A les 13’15 hores, es farà un resum de les diferents intervencions i, a les 13’30, hi haurà un dinar buffet.

L’activitat es reprendrà a les 15’30 hores amb la presentació per part del pilot italià, Roberto Bisa, de les seves experiències de vols i rècords esportius.

A les 15’45 hores, hi haurà la presentació de la Copa Schneider Siglo XX1 per part del pollencí Miguel Buades Socias.

Imatge del I Congrés d’Hidroaviació. Foto: Fernando Perianes.

Entre les 16 i les 17’30 hores, hi haurà les reunions de feina específiques sobre el tema de la hidroaviació, amb la participació de delegats dels diferents països participants. Es reuniran quatre grups de feina per tractar les següents ponències:

GRUP 1, Creació d’escoles d’Hidroaviación a Europa, normativa i intercambio de llicències amb el francès Derry Gregoire, l’holandès Luke Moses, l’espanyol Luis Lechón i l’alemany Martin Hinterwaldner.

GRUP 2, El futur dels ULMs Amfibis en el context de la Hidroaviació europea. Riscos i beneficis dels intercanvis entre usuaris d’hidroavions i ULM hidro. Hi participaran l’italià Massimo Canzi, l’holandès Luke Moses, l’italià Marco Lorenzon i el francès Hugues Chomeaux.

Imatge del I Congrés d’Hidroaviació. Foto: Fernando Perianes.

GRUP 3, La regulació legislativa de la Hidroaviació a Europa (Temes a tractar: Assegurances, Medi Ambient, Normatives). Hi participaran el suec Filip Nilsson, els espanyols Jose Luis Ferragut, Eduardo Díaz del Rio i Juan David Nieto, els alemanys Klaus-Dieter Martin i Frank Prochaska, el suís Alex Kollep, l’italià Francesco Cereda i l’irlandès John Brennan.

GRUP 4, Preparació dels estatuts de la Federació Europea d’Hidroavions amb el francès Olivier Wilmart, l’espanyol Jesus Quilis, el belga Dirk de Coster, el francès Yves Kerherve, el suec Filip Nilsson i els espanyols Pedro Iriondo i Alfred Giro Zimmermann.

GRUP 5, Investigacio i desenvolupametn, dins del futur de la hidroaviació a Europa amb els alemanys Athanasios Dafnis i Tim-Peter Voss, i els espanyols Miguel Puig, Juan Manuel Gallego i Javie Arrondo.

Imatge del I Congrés d’Hidroaviació. Foto: Fernando Perianes.

En aquests grups hi pot haver fins a 10 participants com a màxim i dos representants com a màxim de cada país.

A les 17.30, hi haurà un col·loqui i debat sobre els temes tractats en els diferents grups de feina.

A les 18’45 hi haurà un break i a les 19 hores, tendrà lloc la presentació de l’Hidro Rus.

Imatge del I Congrés d’Hidroaviació. Foto: Fernando Perianes.

Finalment, el dissabte 25 de setembre, entre les 9’30 i les 10’30 hi haurà la presentació de les primeres conclusions dels grups de treball sobre els estatuts de la Federació Europea d’Hidroaviacio i organització pràctica de la feina a realitzar sobre aquest tema per al Segons Congrés del 2021.

A les 10’30 hores, hi haurà la convocatòria de candidatures per constituir el grup executiu de la Federació Europea d’Hidroaviació i l’organització del Congres 2022.

A les 10’45, es presentarà la hidroaviació a Noruega i Suècia; a les 11 hores, la hidroaviació a Alemanya; i a les 11’15 hores, la hidroaviació a Espanya.

Imatge del I Congrés d’Hidroaviació. Foto: Fernando Perianes.

Després d’un coffee break l’activitat es reprendrà a les 11’45 hores, exposant les conclusions generals del Congrés i presentació dels responsables d ela Federació Europea d’Hidroaviació, objectius i calendari de futur.

A les 13 hores, començarà la solemne sessió de clausura, un acte durant el qual es lliurarà la placa al Mèrit Aeronàutic a l’enginyer aeronàutic Don Fernando Piña Saiz, subsecretari d’Aviació Civil el 1978, conseller d’IBERIA, director general d’Aviació Civil i President d’AENA (1996).

A les 13’30 hores, se servirà un vino español amb el qual es donarà per clausurat el Congrés d’Hidroaviació. Tanmateix, però, entre les 17 i les 19 hores, es possible que els congressistes facin una exhibició de vol amb els seus hidroavions.

Imatge del I Congrés d’Hidroaviació. Foto: Fernando Perianes.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT