PRIMERA PRESA DE CONTACTE PER POSAR TRANSPORT ESCOLAR A SANT VICENÇ

72

Els delegats de Sant Vicenç, Bernat López, i d’Educació, Antoni Cànaves, varen tenir una primera presa de contacte amb els veïns de la Cala Sant Vicenç per posar transport escolar que uneixi aquest nucli de població amb les escoles de Pollença.

Una quinzena de famílies varen assistir a la reunió que va tenir lloc aquest dimarts 8 d’octubre, a l’Hostal Oriola. A petició de l’Associació de Veïns de Sant Vicenç, Cànaves i López varen plantejar les diferents possibilitats que hi pot haver per posar en marxa aquest servei que, tanmateix, no és de competència municipal.

En aquests moments, hi ha entorn de 25 infants en edat escolar, o sigui d’entre 6 i 16 anys, que viuen tot l’any a la Cala Sant Vicenç i que, diàriament, els seus pares els han d’acompanyar, perquè el servei de transport públic és molt minso i no s’ajusta als horaris dels estudiants.

Per donar resposta a aquesta demanada formulada des de l’Associació de Veïns, des de l’Ajuntament, varen posar damunt la taula tres possibilitats: transport privat, transport escolar i transport públic.

Contractar un servei privat per acompanyar els infants a classe i tornar-los al mig dia, sempre acompanyats per un monitor, és l’opció més ràpida i fàcil, “però també la més cara, ja que té un cost de 3.600 euros mensuals, la qual cosa significa que les famílies haurien d’abonar 180 euros per infant”, comentà Cànaves.

Pel que fa a la possibilitat d’oferir transport escolar, des de la conselleria d’Educació, “ens han dit que l’han de sol·licitar els centres educatius i que l’escola sol·licitant ha de tenir un mínim de vuit alumnes que necessitin aquest servei. Clar, a Sant Vicenç, hi ha 25 al·lots (o més) que vénen a classe a Pollença, però no tots van a la mateixa escola; n’hi ha que van a Joan Mas, altres a Costa i Llobera o Monti-Sion, i també a l’Institut. Per aquesta raó, estic pensant com es pot fer una sol·licitud conjunta entre els diferents centres; per això, aviat, convocarem una reunió amb aquesta finalitat”, ha dit Antoni Cànaves.

També et pot interessar:  LLARG CAP DE SETMANA MARCAT PER LA SOLIDARITAT

Finalment, no es descarta una tercera opció: ajustar els horaris del transport públic per fer-lo compatible amb les entrades i sortides de les escoles. En aquest sentit, Antoni Cànaves ha apuntat que “des de la direcció general de Transports, han comentat que l’any 2019, s’han de treure a concurs les concessions per al transport públic i aquest pot ser un bon moment per afegir línies entre Sant Vicenç i Pollença per cobrir la demanda de transport escolar. En aquets cas, per suposat, faria falta arrodonir el servei públic i obert a tothom, amb un servei d’acompanyament gestionat per les APIMA, ja que les escoles estan dissipades pel nucli urbà de Pollença”.

Tot i amb això, Antoni Cànaves ha volgut deixar molt clar que la reunió del passat 8 d’octubre va ser una primera passa i que, si tot va molt bé, no serà fins al proper curs quan els infants que resideixen a la Cala Sant Vicenç podran disposar d’un servei de transport escolar.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of