MALLORCA, PRIMERA DESTINACIÓ EUROPEA EN OBTENIR EL CERTIFICAT UNWTO.QUEST

661
Foto: Hans Monheim.

Des del departament de Turisme i Esports del Consell de Mallorca informen que Mallorca s’ha convertit en la primera destinació europea en obtenir el certificat UNWTO.QUEST que atorga l’Organització Mundial del Turisme (OMT)

La distinció del prestigiós certificat UNWTO.QUEST ha estat atorgada a la Fundació Mallorca Turisme (FMT) a qui el Secretari General de l’OMT, Zurab Pololikashvili, ha traslladat personalment la seva enhorabona, fent-la extensiva també al Govern de les illes Balears i als principals actors del sector turístic de l’illa.

Mallorca la primera destinació turística europea amb el prestigiós certificat UNWTO.QUEST, el programa de l’OMT encarregat de reforçar la qualitat i l’excel·lència de lideratge en les destinacions turístiques del món.

Pel que fa a l’FMT és un ens 100 per cent públic, que depen del Consell de Mallorca, responsable de la gestió de la promoció nacional i internacional de la marca Mallorca. 

PUBLICITAT

Certificat UNWTO.QUEST

L’UNWTO.QUEST és una distinció que només s’atorga en superar indicadors estrictes de gestió, lideratge i governança eficient. La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, destacà que haver obtingut aquesta certificació posiciona la nostra illa com una de les destinacions líders en turisme per haver demostrat una governança eficient, capacitat de lideratge estratègic i execució eficaç dels plans i les accions. 

Segons Cladera, «a través d’aquest examen complet, l’OMT ha pogut comprovar que la nostra estratègia i les fórmules de gestió turística estan en línia amb l’acció que promou l’organització internacional més important en matèria turística, de la qual l’illa també és membre des de fa uns mesos».

El Secretari General de l’OMT, Zurab Pololikashvili, va felicitar l’equip del FMT per haver estat capaços de garantir «el compliment dels criteris i estàndards exigents que la certificació UNWTO.QUEST requereix, contribuint d’aquesta manera a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de Mallorca com a destinació turística».

Seguretat, sostenibilitat i intel·ligència turística

Segons Pololikashvili, el full de ruta traçat pel Consell de Mallorca i basat en la seguretat, la sostenibilitat i la intel·ligència turística ha quedat demostrat amb «entusiasme» i trasllada el seu convenciment que, en 4 anys, data en la qual s’haurà de renovar aquest certificat, Mallorca continuarà essent mereixedora d’aquesta distinció tan important.

Juntament amb Mallorca, també s’ha atorgat el certificat a la Thompson Okanagan Tourism Association (TOTA) de British Columbia, al Canadà, entitat a la qual la presidenta Cladera traslladà l’enhorabona.

Reaccions del sector turístic a la certificació

El Govern de les illes Balears va fer una valoració molt positiva d’aquesta notícia, «que suposa tot un reconeixement a la tasca de FMT i ens ajuda a continuar treballant en aquesta línia, de manera conjunta entre totes les Institucions -Govern, Consells i Ajuntaments- i de la mà del sector privat. Tot amb l’objectiu de deixar enrere aquesta situació i tornar a ocupar el lloc que Mallorca, i la resta de les Illes Balears, mereixen en el mercat turístic internacional».

La Fundació de Turisme Palma 365 va enviar la seva enhorabona a l’equip de Turisme del Consell: «aquest reconeixement servirà perquè Mallorca continuï mantenint aquesta posició de lideratge turístic que té, i ens prepararà per a continuar avançant en el camí cap a la sostenibilitat, que és l’únic possible».

La FELIB també es va sumar a les felicitacions a la Fundació Mallorca Turisme del Consell de Mallorca, «en la recerca de la qualitat l’excel·lència de les destinacions turístiques, pel que suposarà en el manteniment i desenvolupament d’infraestructures i productes turístics dels nostres municipis, i pel benestar socioeconòmic que representen».

Igualment, l’Ajuntament de Calvià també va donar l’enhorabona per la distinció, mostra de la bona feina feta i de la consolidació de l’illa com a destinació líder. 

La Cambra de Comerç de Mallorca, membre del Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme, celebraren la consecució de la certificació, «fita que ens garanteix el manteniment de les línies estratègiques del nostre principal sector productiu adreçades cap a l’objectiu que desitjam: una destinació sostenible, segura, intel·ligent, de qualitat, i oberta als mercats emissors més exigents».

Des de la FEHM i l’ACH feliciten la Fundació Mallorca Turisme per ser la primera destinació europea i la quarta en el món a obtenir la certificació UNWTO.QUEST. Les dues patronals consideren «fonamental que els gestors de les destinacions turístiques treballin amb un mètode i amb uns estàndards reconeguts internacionalment. La certificació UNWTO.QUEST situa de nou Mallorca com una destinació també pionera a treballar en la diferenciació reforçant la qualitat i excel·lència en les capacitats de lideratge, gestió i governança».

«És fonamental avaluar l’eficàcia i eficiència de la Fundació Mallorca Turisme com a entitat responsable de la promoció turística», continuen, «per tal que la tasca que desenvolupa en col·laboració amb altres agents públics i amb la iniciativa privada compleixi de veres el compromís amb la qualitat i l’excel·lència en la gestió turística i contribueixi a millorar la competitivitat i la sostenibilitat de la nostra illa davant d’altres destinacions competidores». 

Finalment, afirmaren que «aquest reconeixement ens ajudarà a posicionar-nos com un destí turístic compromès a aplicar la millora contínua, amb una sistemàtica de treball rigorosa orientada a l’excel·lència i a la sostenibilitat, cosa que avala l’OMT.  Aquesta preocupació per la qualitat de la destinació es valorarà positivament per part dels turistes».

Des de l’Associació Hotelera de Palma (ASHPAMA) valoraren molt positivament la noticia. «Ens dona», deien«un reconeixement internacional com a destinació i certifica la bona feina de la nostra comunitat en matèria de sostenibilitat i intel·ligència turística». Per això han enviat la seva enhorabona a tot l’equip de la FMT, per la fita i per tot l’esforç i dedicació que han tengut per aconseguir-ho.

Per últim, l’Agrupació d’Agències de Viatges de les Illes Balears (AVIBA) es va mostrar molt satisfeta i esperançada, ja que «es tracta de posar les bases per recuperar l’excel·lència que sempre ens ha caracteritzat com a destinació turística i així, a mesura que avanci l’any 2021, tornar a ser líders en la recuperació econòmica». A més, «podrem vendre l’illa de Mallorca com una destinació més enllà del sol i la platja i aconseguirem atraure turistes d’altres països que fins ara no ens coneixien».

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT