MADRID REBUTJA ARREGLAR ELS DESPERFECTES DEL “GLÒRIA”

222

La Demarcació de Costes, a través de la Delegació del govern a les illes Balears, rebutja arreglar els desperfectes de la tempesta “Glòria” al municipi de Pollença, de manera que, una vegada més, Madrid ignora les seves responsabilitats a Pollença.

Més enllà dels mals soferts a la primera línia del Port de Pollença, la tempesta Glòria va treure una gran quantitat de barques, una vintena de les quals quedaren encallades damunt l’arena del llarg litoral del Port. Algunes d’aquestes embarcacions, foren retirades pels seus propietaris i una altra part tenen propietaris reconeguts que hauran d’assumir el cost de la feina feta per l’Ajuntament. Tanmateix, però, hi ha una part d’embarcacions que no tenen ni propietari ni matrícula per la qual cosa és competència de la direcció general de Costes del Govern espanyol a qui correspon sufragar aquestes despeses a les quals, ahir, va dir que no en farà front.

Des de l’Ajuntament, fa setmanes que retiren embarcacions i les emmagatzemen en un solar del Polígon Industrial que ha hagut de llogar expressament per això. per tal de solucionar el problema va haver de llogar un solar s’hauran d’arreglar i abonar amb doblers de l’ajuntament de Pollença, perquè Madrid ha tornat dir que no hi ha doblers per a les illes Balears.

PUBLICITAT

L’arrel del problema és que les embarcacions que acabaren varades damunt l’arena per mor de la tempesta Glòria estaven fondejades amb morts il·legals dins la badia de Pollença. N’hi ha centenars. Correspon a la mateixa Demarcació de Costes fer complir la llei, però tampoc actuen contra aquesta irregularitat.

Des de Demarcació de Costes, també deixen clar que no es pot regenera amb arena de dins la mar cap platja. A Pollença, la platja més afectada, en aquest sentit, és la de cala Barques, a la Cala Sant Vicenç.

En poques paraules, com sempre haurà de ser l’Ajuntament que haurà de retornar la primera línia a la normalitat, perquè la Demarcació de Costes, que té competències a les zones de domini marítim terrestre, no està disposada a posar ni un cèntim. Això sí, l’Ajuntament haurà de sol·licitar els permisos pertinents i ho haurà de fer aviat i bé, perquè demà, divendres 21 de febrer, acaba el termini límit que Costes dona, perquè l’ajuntament de Pollença, com altres consistoris de les Illes, tramiti els permisos.

Per suposat, Demarcació de Costes continuarà cobrant, tant a particulars com a administracions, qualssevol tipus d’ocupació d’aquest espai, sigui per la raó que sigui.

PUBLICITAT

Madrid una altra vegada

La postura de Madrid no ha de sorprendre els pollencins, perquè és una situació que s’ha repetit en diverses ocasions. Sense anar molt enrere, l’any 2016, l’ajuntament de Pollença va haver d’assumir el cost total de les obres de la volta de cala Cabró, a la Cala Sant Vicenç.

Feia anys i panys que aquell revolt presentava una situació delicada amb esvorancs i esboldrecs en diferents indrets cosa que suposava un perill per a banyistes, però també per a vianants i vehicles que passaven pel camí que va a la urbanització de Síller.

Des de Madrid, el ministeri de Medi Ambient no només es va negaren a assumir els costos ni totalment ni parcialment, sinó que va deixar ben clar que farien les obres quan els cauria bé, obviant el risc real.

PUBLICITAT

Davant aquella situació, l’Ajuntament va assumir el cost de 40.825’40 euros de les obres de reforç, sanejament i consolidació del mur de contenció de la volta de cala Carbó, a la Cala Sant Vicenç. El projecte inicial redactat l’any 2004, era més ambiciós, ja que, a més de reforçar l’estructura, també contemplava els acabats dels murs i altres obres secundàries que es deixaren de banda, perquè els 120.000 euros en què estava pressupostat eren inassumibles per a l’Ajuntament.

PUBLICITAT
PUBLICITAT