FER HISTÒRIA DE POLLENÇA A PARTIR DE LA VIDA DELS POLLENCINS I DE LES XARXES SOCIALS

476
Jordi Moll

Es tracta d’una experiència innovadora que combina el Webdoc i la conversa social. Història Compartida del Turisme a Pollença és un projecte que ha posat en marxa el pollencí Jordi Moll Solivellas, que pretén recollir les experiències i anècdotes viscudes en el món del turisme per centenars de pollencins mitjançant l’ús de les xarxes socials. Totes aquestes històries acabaran formant part d’un webdoc (documental web), és a dir, una pàgina web on l’usuari podrà trobar tota la documentació recollida i podrà accedir a ella d’una manera interactiva, seleccionant les parts que més interessin.

Jordi Moll és un jove pollencí graduat en periodisme i amb una àmplia experiència a xarxes socials… Ha treballat de community mànager per a l’empresa privada i durant dos anys ha estat l’encarregat de les xarxes socials de l’àrea de turisme de Pollença. En aquests moments està realitzant un Màster de periodisme digital i noves narratives a la UOC, i precisament dins aquest màster s’engloba la gènesi d’aquest projecte. Segons explica Moll, tot sorgeix a partir d’un treball que ha de presentar per a una de les assignatures en aproximadament tres setmanes, però en realitat va més enllà. A la llarga publicarà una pàgina web on hi hagi per una banda la història del turisme a Pollença, d’altre tots els testimonis recollits mitjançant les xarxes socials i, per acabar, les conclusions de diferents historiadors i coneixedors de la història de Pollença.

Un dels testimonis que ja s’han deixat a les xarxes socials

L’objectiu, conta Moll, “es arribar a recollir fins a 1550 testimonis, una xifra amb la qual ja es podrien extreure el trets més característics del turisme a Pollença. La vida de les famílies pollencines dedicades al turisme, els treballadors andalusos que arribaren als anys 60 i 70…”. Moll veu complicat arribar a aquesta xifra de testimonis, però creu que és possible. “La idea és que hi hagi una interacció entre els que escriuen les anècdotes i la resta de participants d’aquestes xarxes i que així és crei una bolla de neu”, a més recorda que no és la primera vegada que es produeix una conversa social a Pollença amb centenars d’aportacions, “temàtiques com la participació de les dones al simulacre ja han produït aquest tipus de conversa social, però ara es tracta de fer-ho d’una manera més respectuosa”. Tot i això, Moll és conscient que els que més poden contar històries potser són els que més usen les xarxes socials, per això proposa que els més joves s’animin a xerrar amb els seus pares i padrins i que expliquin les seves històries a la xarxa.

Cal remarcar que, tot i que el turisme comença a Pollença a finals del segle XIX, Moll ha volgut centrar el Webdoc entre 1960 i 2010, moment del boom turístic.

PUBLICITAT

La manera de participar és molt senzilla, només s’ha de fer una publicació a Facebook, Twitter o Instagram explicant anècdotes, experiències o opinió sobre el turisme a Pollença, i posar els hashtags #HistoriaPollença1960, #HistoriaPollença1970, #HistoriaPollença1980, #HistoriaPollença1990, #HistoriaPollença2000 o #HistoriaPollença2010.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT