ENQUESTA: HIDROAVIONS CIVILS A LA BADIA DE POLLENÇA?

325

Sabem la opinió dels polítics, però ens falta saber la més important, la dels pollencins. Però abans de respondre opinió recomenam llegir l’article de més abaix on explicam en que consisteix exactament aquest ús eventual de la badia.

L’Agència Estatal de Seguretat Aèria ha aprovat l’ús eventual de la badia de Pollença per amarar hidroavions. Això vol dir que a partir d’ara fins a 40 hidroavions cada any podran amarar a un espai de 900 x 60 metres a una distància d’una milla de la vorera. A més, els hidroavions no podran sobrevolar àrees urbanes i necessitaran coordinar-se amb els hidroavions apagafocs de la base per no coincidir quan aquests estiguin realitzant maniobres. Una vegada els hidroavions estiguin a sobre el mar seran considerats embarcacions i podran acostar-se a la vorera. Tot i això, encara no disposen de cap zona on poder amarrar i que els pilots i tripulants puguin baixar a terra. Cal dir que, tot i les restriccions, la badia de Pollença és l’únic lloc de tota Espanya on un hidroavió civil pot tocar el mar. Tanmateix en tot l’estat només existeixen 3 hidroavions civils, i en tota Europa entre 400 i 500.

Però la idea de la FAM (Fundació Aeronàutica Mallorquina), fundació sense ànim de lucre impulsora del projecte, és aconseguir que s’autoritzi un ús restringit de la hipersuperfície de la badia, el que significaria que un nombre indefinit d’hidroavions podrien amarar. Això permetria, tal com explica la FAM, que la badia es pogués usar per a realitzar pràctiques per a pilots novells.

Els partits a l’oposició de l’ajuntament de Pollença s’han posicionat en contra d’aquesta autorització, ja que consideren que aquesta autorització no fa més que augmentar la saturació que ja pateix la badia, que serà una nova font de contaminació i un perill per a les embarcacions. De la Conselleria de Medi Ambient tampoc semblen estar a favor d’aquesta autorització, ja que reclamen que es faci un estudi de l’impacte ambiental. Miquel Buades, president de la FAM, diu que aquest estudi no és necessari per a un ús eventual de la hipersuperfície, però sí que ho seria per autoritzar un ús restringit.

1
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
el Pollensin Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
el Pollensin
Guest
el Pollensin

he votado a favor porque possiblemente traera mejor gente al puerto, claro estoy en la menoria habia que esperar lo. mejor cerrar el paseo maritimo y que vayan tods andando. que podemos esperar de esta politica tan necio