«ELS JOVES NO S’HAN D’EDUCAR AL BAR»

902
El president de la Cooperativa Pagesa de Pollença, Martí Solivelles.
El president de la Cooperativa Pagesa de Pollença, Martí Solivelles.

L’any acaba i és un bon moment per fer balanç, mirant al passat, però també al futur. Per això, PUNT iNFORMATIU, s’ha posat en contacte amb representants de diferents col·lectius locals per analitzar les fortaleses i febleses del municipi, així com també manifestar els desitjos per a l’any que comença i per al futur.

Avui és el president de la Cooperativa Pagesa de Pollença, Martí Solivellas, qui respon les preguntes de PUNT iNFORMATIU.

MARTÍ SOLIVELLAS: COOPERATIVA PAGESA DE POLLENÇA

En ple confinament, els pagesos de la Cooperativa Pagesa de Pollença oferiren la seva maquinària i les seves mans per desinfectar els carrers del poble. En acabar la feina, els sembrats i els animals precisen atenció diària, dedicaren hores a esquitar places i carrers per fer-los més segurs.

Més enllà d’aquest gest altruista, idearen la manera de servir Mè pollencí i porcelles a domicili; una iniciativa que feia temps covava i, mentre estaven tancats, va volar.

PUBLICITAT

El president de la Cooperativa Pagesa, Martí Solivellas, és un home de conviccions. Té les idees ben clares i les sap expressar a la perfecció. Ara mateix, per damunt de tot, destaca que “els joves no s’han d’educar al bar, perquè perdrem l’escaló de la societat que no s’hauria de perdre. Per fer un bon poble, fan falta els joves i ara mateix el jovent no pot anar enlloc. Només poden anar als bars, on no aprenen res de bo”.

Quin desig demanau al 2021?

Acabar amb la pandèmia, animant la població a fer les coses bé i no crear incerteses com han fet fins ara; que si tancaran, no tancaran…

Què és allò que funciona millor al municipi de Pollença?

Les associacions, en general, funcionen molt bé. Tant el rebost solidari de ca les Monges com Afama, Prodis… es mereixen el respecte de tota la gent.

I el que funciona pitjor?

Diguem que l’Ajuntament, amb un interrogant. No funciona la neteja general del poble. Les entrades del poble són tercermundistes amb contenidors de fems desbordats. Fa falta crear una bona imatge del poble.

Tenir un bon transport públic i que la gent no hagi d’agafar tant els cotxes. No haver d’esperar hores per poder anar a Palma, per exemple.

Quina és la infraestructura que fa més falta al municipi?

Un casal per a joves, on se’ls pugui educar a fer poble. Els joves no s’han d’educar al bar, perquè perdrem l’escaló de la societat que no s’hauria de perdre. Per fer un bon poble, fan falta els joves i ara mateix el jovent no pot anar enlloc. Només poden anar als bars, on no aprenen res de bo.

També fa falta acabar d’una vegada amb les aigües brutes del Moll per poder donar una bona imatge al turisme. Millorar el funcionament de la depuradora i, a la vegada, fer un bon pla de reuitlizació de les aigües depurades.

Crear un geriàtric per a gent gran que funcioni bé amb metges adequats i un bon equipament.

Davant la crisi de la covid-19, quina acció local duríeu a terme?

Incentivar i ajudar al comerç local. I ajudar la població rebaixant tots els impostos, ja sigui l’IBI, els fems… Els pollencins enguany es mereixien una rebaixa general dels impostos. Amb el que s’han estalviat amb les festes podrien haver invertit en rebaixar els impostos. Ara mateix, bars i restaurant que han viscut aquest any tan estrany, igual que molta gent que està en ERTO i en aquestes històries, es mereixien una ajuda amb una rebaixa de les taxes. Què pot suposar? Una rebaixa de cinquanta euros per família, cent euros… suposaria una despesa d’un 2 milions d’euros per a l’Ajuntament. I què són 2 milions d’euros per a l’Ajuntament? Res.

Com veieu el futur del turisme, el comerç, el sector primari i la cultura?

Turisme. Ens hem de reinventar fent ofertes noves. Per exemple, turisme de natura. I, per suposat, donant una bona imatge a les platges i tenir tot el municipi ben arreglat.

Comerç. Promocionar el producte local i fomentar el consum a través de restaurants, hotels i botigues. Fins i tot incentivar que s’obrin botigues noves, cosa que ha desaparegut per complet.

Sector primari. Promocionar el mercat setmanal i tots els productes que es fan a Pollença, tant agrícoles com artesans.

Cultura. Organitzar actes en què Pollença torni a ser un referent en cultura com era abans. Fer coses en què Pollença torni ser un referent a nivell de les illes Balears i no com ara que hem quedat obsolets.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT