“EL TRAM DE SON MARC S’HA D’ASFALTAR”

503
Instantània de la reunió d'ahir al Pi de Son Grua. Foto: M. d'O.

Una setantena de persones es va reunir ahir horabaixa, 16 de juliol, al Pi de Son Grua per trobar una solució definitiva al ferm de la carretera de Lluc al seu tram de Son Marc. Tothom va coincidir en què “el tram de Son Marc s’ha d’asfaltar” entre el Pi de Son Grua i l’Empeltada.

La postura dels veïnats

La reunió havia estat convocada pels veïnats. Així que, en nom dels veïns, Francisca March va fer una exposició de la situació, sobretot després de la important obra que es va fer el 2018 i que, en paraules de la veïnada Francisca March, “va destrossar completament la carretera”.

Aquest estiu s’ha realitzat una prova pilot en un tram de 200 metres i “tampoc ha donat resultat. Els tècnics del Consell que vengueren, han vist que no ha anat bé. A banda que és impossible fer el darrer tram amb aquest sistema, ja que els veïnats hauríem d’estar set dies sense passar-hi i això no és possible”, comentà March.

PUBLICITAT

De fet, “l’única solució és asfaltar la calçada i deixar de perdre doblers, que ja s’han gastat 148.000 euros en destrossar-lo”, assegura Francisca March. Per tant, “els donarem confiança fins a finals de setembre i, si no ens donen una solució vàlida, denunciarem el Consell de Mallorca o anirem al Defensor del Poble”, avança March en nom dels veïns de Son Marc.

Entre les possibles sortides, els veïns varen rebre molt bé les paraules del batle de Pollença, Bartomeu Cifre Ochogavia, qui “va dir que reclamarà al Consell de Mallorca que retorni la titularitat de la carretera a l’Ajuntament i així la podran asfaltar sense problemes. De fet, fins i tot va parlar que l’Ajutament tenia partida per asfaltar-la, cosa que pot costar 250.000 euros” afirma March.

Foto: M.d’O.

Les opcions de l’Ajuntament

El batle de Pollença, Bartomeu Cifre Ochogavia, parla de “perversió de la norma per part del Consell de Mallorca que interpreta que és un camí, quan en realitat és una carretera”. Per tant, el primer que s’hauria de fer, segons Cifre Ochogavia, és “reivindicar el tractament de carretera”. Tot i amb això aquesta solució no depèn de l’Ajuntament, sinó del Consell de Mallorca “que hauria d’entendre la reivindicació dels veïnats”, senyala.

Allò que pot fer l’Ajuntament i, de fet, farà és “des del Plenari, reivindicarem el retorn de la titularitat d’aquest tram del camí i me pens que no hi haurà moltes diferències”, afirma el batle de Pollença.

En qualsevol cas, l’opció més vàlida, ara mateix, és “si a Medi Ambient no tenen doblers, arribar a un acord i que l’Ajuntament pagui l’asfaltat d’aquest tram i que el Consell matengui la titularitat”, confirma Bartomeu Cifre Ochogavia. En aquest sentit, apunta el cost de 250.000 euros, molt distants dels “700.000 euros, més els 200.000 que ja duen gastats, que costaria el ferm a partir del sistema emprat en aquesta darrera prova pilot”, indica el batle de Pollença que esperava que hi hagués algun representant del Consell de Mallorca.

Tot i amb això, aquesta setmana entrant Cifre Ochogavia es reunirà amb la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i entre altres qüestions, li plantejarà la necessitat de trobar una solució per al ferm de Son Marc.

A més del batle de Pollença, també hi havia els regidors de l’equip de govern Francisca Cerdà, Andrés Nevado i David Alonso, així com els de l’oposició Antoni Cànaves i Michael L. Muller.

Foto: M. d’O.

El punt de vista d’Unides Podem

Des de l’oposició a l’Ajuntament, però amb competències al Consell de Mallorca, el representant d’Unides Podem, Michael L. Muller, ha manifestat que “no hi va haver gaires sorpreses. És evident que el resultat no ha estat el’esperat”. En aquest sentit, Muller dona a entendre que només queda la possibilitat d’asflatar, ja que les altres possibles solucions són molt cares.

Per poder asfaltar aquest tram de carretera, hi ha diverses opcions entre les quals recuperar la titularitat per part de l’Ajuntament o bé per part de Carreteres. També es pot mirar d’arribar a un conveni entre l’Ajuntament i el Consell.

PUBLICITAT

En qualsevol cas, “no té sentit aplicar el sistema de la prova a tres quilòmetres de camí. S’ha de trobar una solució definitiva i consensuada entre veïnats i administracions, perquè és una carretera molt transitada”, ha apuntat Muller.

PUBLICITAT
PUBLICITAT