Avui és diumenge, 27 de setembre, dia de sant Vicenç de Paül.
Amb una alerta groga per fort vent i temporal de mar que acaba a les 12 del migdia, l’AEMET anuncia intervals de núvols amb ruixats localment forts i amb tempestes durant el matí. No es descarta alguna precipitació feble ocasional el vespre. Temperatures nocturnes en descens i diürnes amb lleuger ascens. Vent de component oest fort firant temporalment a nord, amb ràfegues de 70 a 80 quilòmetres per hora en general i de 100 quilòmetres per hora a cims i caps, disminuint els capvespres.

El 27 de setembre és el Dia Mundial del Turisme, una data que es va escollir el 1979 coincidint amb el final de la temporada turística a l’Hemisferi Nord i l’inici a l’Hemisferi Sud.
Des d’aleshores ençà, el turisme ha augmentat més que notablement i s’ha anat diversificant. De la mateixa manera que dona feina i beneficis a molta gent, també té inconvenients sobretot a nivell mediambiental.
Sigui com sigui aquest 2020, la covid-19 ha perjudicat fortament el sector turístic per mor de les limitacions de movilitat i el descens del consum. Per això, moltes persones s’han quedat sense feina. Aquesta dada negativa, però, pot representar una oportunitat per replantejar el futur del Turisme, a nivell de sostenibilitat i també de diversitat.
Un 27 de setembre de 1917, va morir el pintor Edgar Degas, conegut per les seves ballarines. Recordem-lo amb aquesta “Classe de dansa”:





Envia’ns la teva primera foto del dia i la compartirem amb els lectors de PUNT iNFORMATIU. Pots fer-ho, a través del WhatsApp 652 04 07 91.