BENVIGUTS A L’HIDROPORT INTERNACIONAL DEL PORT DE POLLENÇA!

218
Hidroavió Short Solent de la companyia anglesa Aquila Airways amarat a la Badia del Pollença

Aquests dies la Fundació Aeronàutica Mallorquina ha confirmat tenir tots els permisos necessaris per convertir la badia de Pollença en la primera de tot l’estat espanyol en què es permetrà l’amaratge regular d’hidroavions civils no comercials. Però aquesta no serà la primera vegada que s’usa la badia com a hidroport civil, de fet el 1957 haver-hi un vol setmanal entre el Port de Pollença i Southampton.

El que veim a la fotografia és un aparell Short Solent, de la companyia anglesa Aquila Airways, que està amarrat a la Base d’Hidros del Port de Pollença. El vol inaugural, un 23 d’abril, va transportar 48 passatgers i 7 tripulants. Però l’experiència va ser un fracàs. Tan sols dos mesos després, un 21 de juny de 1957, es va interrompre el servei quan l’hidroavió que feia el trajecte va embarrancar durant l’amaratge a la badia de Pollença. Més concretament va quedar encallat a sobre del que coneixem com la Llosa del Rei. Tanmateix l’empresa Aquila Airways va haver de tancar definitivament a causa d’un altre accident a l’illa de Wight i per problemes financers.

Per tant, podem afirmar tranquil·lament que el Port de Pollença ha estat un “hidroport internacional”. Però això sí, no hi havia ni escales mecàniques, ni “fingers”, ni cintes transportadores.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of