A SECUNDÀRIA ESPEREN CONCRECIÓ SOBRE EL FINAL DE CURS

260

Les directives dels Instituts d’Educació Secundària del municipi de Pollença esperen concreció per poder retornar a les aules de manera voluntària a partir del 24 de maig, que aquests dies han transcendit als mitjans de comunicació.

La notícia ha alçat polseguera entre la comunitat educativa, amb dures crítiques per part dels sindicats d’educació. Per això, PUNT iNFORMATIU ha volgut parlar amb els directors dels centres educatius del municipi de Pollença. Ahir, es va recollir la resposta dels centres públics d’educació infantil i primària, i avui és el torn dels centres públics d’educació secundària. I també del Centre Concertat Monti-Sion, on els alumnes poden cursar tota l’educació secundària.

De moment, tot està a l’aire, a l’espera de les ordres dictades per part del ministeri d’Educació i pendents de si les noves instruccions recullen el fruit de les reunions mantingudes aquests dies per part de la conselleria d’Educació amb els col·lectius de pares i mares, sindicats i directius.

IES Guillem Cifre de Colonya

El director de l’Institut d’Educació Secundària Guillem Cifre de Colonya de Pollença, Bartomeu Vilanova, es va mostrar molt prudent a l’hora de fer declaracions, ja que “tot això és normativa estatal que la Conselleria ens ha enviat talment”.

PUBLICITAT

En el moment de la conversa, Vilanova havia parlat a través de videoconferència amb inspecció i li havia traslladat el seu malestar, quelcom comú entre els directors de les illes Balears. En aquest sentit, a títol personal, a principis de setmana, ho va demanar a Conselleria i també des del col·lectiu de directors, sol·licitaren concreció sense obtenir resposta.

Des d’inspecció educativa, “ens han dit que sembla que dissabte [avui, 8 de maig] sortirà la normativa estatal com a tal i la setmana vinent es concretarà. Per tant, ningú no sap què ha de fer i com ho ha de fer. Tots els centres estam iguals, desorientats a l’espera que la conselleria d’Educació digui alguna cosa, però tot està molt verd”, va concloure Vilanova.

IES Clara Hammerl

També a l’espera de disposar de les instruccions que els han d’ajudar a organitzar la tornada a les aules per part dels alumnes, que “en el nostre cas, són de quart d’ESO”, la directora de l’IES Clara Hammerl del Port de Pollença, Maria del Carme Pérez, no saben quants d’alumnes poden acollir-se a la possibilitat de fer classes presencials. En qualsevol cas, allò que tenen clar és que “difícilment podrem adaptar les instal·lacions del nostre centre a les mesures de seguretat donades fins ara. Les nostres aules són molt petites”, assegura Pérez.

Sobre la capacitat del professorat per combinar classes presencials i a distància, Pérez deixa clar que “el professor no és omnipresent” i explica que “les classes de quart les hauran de fer els professors de quart, no altres i al mateix temps tendran alumnes no presencials, que també tenen dret a seguir amb les seves classes de forma telemàtica”.

Repecte el final de curs, que és imminent, “hauríem de seguir fent feina, professorat i alumnat de forma telemàtica, perquè els grans problemes de connexió els hem tingut al principi, moooolts. Ara, fins i tot, hem fet dossiers en paper per aquells alumnes que no s’han pogut connectar de cap manera. Hauríem de pensar com afrontar el curs vinent d’una manera seriosa i de tenir les eines que ens han mancat durant tot aquest temps”, conclou la directora de l’IES Clara Hammerl, Maria del Carme Pérez.

Monti-Sion

Al CC Monti-Sion, sobre el nombre d’alumnes interessats a participar a les classes presencials, “en un primer sondeig fet a principis de setmana a 0-3 anys s’han confirmat 12 infants. De totes formes, també hem de dir que 10 famílies més ens han volgut reservar la possibilitat, però segueixen pendents de confirmar a l’espera de notícies de l’àmbit laboral.
En relació a l’alumnat de 3-6 ens movem també al voltant d’un 25% de l’alumnat (20 alumnes)”, ha informat el director del centre, Tomeu Adrover.

L’alumnat de 4t d’ESO que voluntàriament “pugui venir a classe se mou en un percentatge molt més baix i molt probablement ens centraríem en fer tasques de reforç i recuperació de matèries pendents d’altres cursos”, ha senyalat Adrover.

Pel que fa a les instal·lacions, Adrover apunta que “en el cas de 4t d’ESO no ens resulta complicat ja que disposaríem d’altres espais del centre. En el cas d’Educació Infantil ens resulta molt complicat. De totes maneres fins que poguem arribar a un alt grau de concreció no és possible saber-ho.
En les reunions que s’han fet amb els diferents equips s’ha contemplat la possibilitat de flexibilitzar i readaptar espais en el cas que fos necessari”.

Per al director de Monti-Sion, la principal dificultat del possible retorn d’alumnes a les aules, és haver de combinar classes presencials i a distància. En aquest sentit, “el que més preocupa és l’etapa d’Educació Infantil. Les mesures plantejades als esborranys són complexes i seria necessari disposar de més professionals.”

Respecte el final de Curs, Tomeu Adrover considera que “s’hauria de diferenciar l’alumnat que acaba una etapa i els que no. Pensam que el curs, des de la perspectiva presencial, no té molt més recorregut, però sí que seria necessari habilitar algunes maneres per tancar processos i canvis d’etapa”

En qualsevol cas, “serà complicat i, a hores d’ara, fa mal predir cap tipus de situació amb més de 48h. De fet, l’escenari d’aquesta setmana era un el dilluns i ara , en dissabte, és un altre. Tot canvia a gran velocitat, és una situació molt nova i tots estam posant la màxima creativitat i disponibilitat possible” conclou el director de Monti-Sion, Tomeu Adrover.

Fase 1 – Educació

Al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) d’avui dissabte 9 de maig, apunta que, en la Fase 1 que a Mallorca comença aquest dilluns 11 de maig, “es podrà procedir a l’obertura dels centres educatius i universitaris per a la seva desinfecció, condicionament i per a la realització de funcions administratives”.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT