57 JOVES DE POLLENÇA RECLAMEN 34.000 EUROS A HALCON VIAJES DEL SEU VIATGE D’ESTUDIS

1488

Havia de ser el viatge de les seves vides. El 23 de març del 2020 cinquanta-set alumnes de 1r de batxiller de l’IES Guillem Cifre de Colonya havien de viatjar a Praga de viatge d’estudis. Les famílies de cada un d’aquests cinquanta-set alumnes ja havia ingressat a l’agència Halcon Viajes els 600 euros que valia el bitllet d’avió, l’hotel i les excursions. Uns 600 euros que, per a alguns dels pares, suposaren un esforç econòmic, i més tenint en compte l’any que quedava per davant.

Malauradament la pandèmia i l’estat d’alarma fa frustrar tots els plans i les ànsies d’aventures dels joves pollencins. La primera solució que va oferir l’agència va ser posposar el viatge al mes de maig, però com ens podem imaginar, tampoc va poder ser. Així, Halcon Viajes va oferir o bé un abonament per fer un altre viatge, o bé, tornar els doblers. Elegiren els doblers, ja que hauria estat impossible posar-se d’acord per a un altre viatge. Idò bé, ara farà un any que feren l’ingrés i no s’ha retornat ni un cèntim. Un any que ha estat un vertader calvari de reclamacions a l’agència i a la Direcció General de Consum.

La presidenta de l’AMIPA de l’IES Guillem Cifre, Joana Maria Bibiloni, explica que durant tot l’estiu la directiva de l’institut ha estat reclamant a l’agència els doblers, i que fins i tot a finals d’agost l’agència va demanar un número de compte per anar retornant els doblers a mesura que els poguessin recuperar. L’excusa que dona Halcon Viajes és que s’usaren els doblers per pagar tots els serveis contractats, i que ningú els retorna els doblers. Per una banda, gairebé la meitat dels doblers foren per pagar el bitllet d’avió a la companyia Smartwings, i sembla que igual que ha passat amb altres companyies no retornen els doblers de l’anulació del vol. D’altra banda, des d’Halcon els expliquen que l’hotel al qual s’havien d’allotjar a Praga està tancat i no consegueixen contactar amb ningú per reclamar els doblers. Sigui com sigui, explica Joana Maria, a qui pagaren els més de 34.000 va ser a Halcon Viajes i, per tant, és l’agencia la que els deu els doblers.

Reclamacions a Consum, una història interminable

Davant aquesta situació, els pares decidiren posar una reclamació a la Direcció General de Consum, i Juana Maria Bibiloni registrà, mitjançant l’Ajuntament de Pollença el document al qual figuraven les signatures i les dades dels 57 damnificats. El desembre va aconseguir xerrar amb un informador que li va dir que s’anirien posant en contacte amb tots els pares, però tres mesos després, res de res. Per aquest motiu, tornaren a cridar i fa ara deu dies, el 22 de febrer, aconseguiren xerrar de nou amb un informador. Quina va ser la sorpresa, quan aquest els va dir que en cap moment els hi havia arribat cap document de cap reclamació! En algun punt entre l’Ajuntament i la Consum, la seva reclamació s’havia perdut.

PUBLICITAT

A hores d’ara la lluita continua, i el 16 de març tornen a tenir una cita amb un informador de Consum. A més aviat farà un any que es va suspendre el viatge, i per això, es plantegen iniciar accions judicials.

Són 600 euros que no només suposen la primera gran decepció per a molts d’aquests estudiant, si no que per a moltes famílies que s’han quedat sense feina per mor de la pandèmia, seria recuperar un doblers que els serien de molta ajuda, i que al cap i a la fi, son seus.

Joan Martorell

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT