Un total de 53 alumnes de l’Institut d’Educació Secundària Guillem Cifre de Colonya de Pollença, faran les proves de selectivitat els dies 7, 8 i 9 de juliol, sempre que la situació sanitària de la covid-19 ho permeti.
De moment, fins al 2 de juliol, no se sabrà el lloc on els alumnes pollencins faran la selectivitat. I és que, per complir amb les condicions de seguretat sanitària necessàries, aquest 2020, s’han hagut d’habilitar nous espais que s’han afegit als habitual.
Per a ser precisos, a Mallorca, el nombre d’espais per fer la selectivitat ha passat de 3 a 11, dels quals sis són a la part forana; concretament, a l’Auditori de Peguerea, a la Fàbrica Ramis (Inca), al Poliesportiu d’Alcúdia, a l’antiga terminal de l’aeroport de Palma, al Poliesportiu de Manacor i a l’Espai 36 de Sant Llorenç. Sembla que els alumnes pollencins hauran d’anar al Poliesportiu d’Alcúdia, però també podria ser que es repartissen en diferents espais. De fet, fins dia 2 de juliol, no tendran la certesa. Per això, a través de les plataformes GESTIB i UIBdigital, els alumnes seran informats sobre l’espai i l’aula, on els correspon fer l’examen.
A la segona convocatòria de les Proves d’Accés a la Universitat (PBAU), que es durà a terme el mes de setembre, en unes dates encara per definir, hi aniran 10 alumnes de l’IES Guillem Cifre de Colonya.

Degut a les circumstàncies derivades de la crisi sanitària del coronavirus i per garantir l’accés a la Universitat, aquest 2020, s’han adaptat els exàmens a la nova situació amb la voluntat que l’alumnat no es vegi perjudicat per no haver treballat a classe algun bloc o alguns blocs de contingut de qualque matèria, de manera que ha de disposar de la possibilitat d’obtenir la màxima puntuació sense respondre les preguntes corresponents a algun dels blocs de contingut.
Per altra banda, el model de prova no s’allunyarà dels models que les universitats han posat a disposició de l’alumnat i el professorat per a l’actual curs escolar 2019-20, de manera que es contribueixi a fomentar la calma davant una situació d’incertesa sobrevinguda.
Finalment, la prova s’adaptarà al model proposat a l’Ordre PCM 139/2020, de 17 de febrer, per la qual es determinen les característiques, el disseny i el contingut de l’avaluació de batxillerat per a l’accés a la Universitat, i les dates màximes de realització i de resolució dels procediments de revisió de les qualificacions obtingudes el curs 2019-20.
Tot i amb això, cal tenir en compte que, amb motiu de la situació d’incertesa actual, tota la informació pot canviar en qualsevol moment; cosa que, des de la conselleria d’Educació del Govern de les illes Balears, es comunicarà immediatament.